Първи впечатления от най-новия и най-достъпен SUV модел на Volkswagen
За Т-Roc определено има място под слънцето. Дори да оставим настрана изгодната пазарна конюнктура, която превърна кросоувърите в нескончаем шлагер на последното (а вероятно и на следващите) десетилетие, развитието в гамата на марката Volkswagen само по себе си освободи достатъчно простор за компактния SUV – при смяната на поколенията Tiguan порасна значително, а новата удължена версия Allspace добави още 20 сантиметра към внушителната му физика. Всичко това е отлична предпоставка за появата на свеж и динамичен вариант за младата публика, който да заложи на спортния дух в дизайна, забавленията и модерната електроника в оборудването. В този смисъл близкият роднина на Audi Q2 поставя ударението по-скоро върху първата, отколокото върху втората буква от съкращението SUV, а ценовото му равнище добавя още един солиден фактор за поощряване на апетита на целевата аудитория.
Акцент върху динамиката
По-компактната и къса каросерия със силно скосен заден капак и стремителен силует добавя нови оръжия в стилистичния арсенал на VW под формата на детайли като оригиналните дневни светлини и много свежата цветова гама на модела, с която T-Roc може спокойно да съперничи на традиционно дръзките в това отношение представители на малкия автомобилен клас. На разположение са и различни контрастни комбинации от тоналности на основната част на каросерията и покрива, които продължават под формата на цветни панели и в оформлението на интериора – смела стъпка на дизайнерите, отразаваща вятъра на промяната във Волфсбург.
Компактните външни размери и особеностите на динамичният силует са се отразили най-вече на обемите в багажника и на втория ред седалки, където въпреки липсата на допълнителни възможности за трансформация като надлъжно изместване например спокойно могат да пътуват деца и възрастни с ръст около средния.
Ергономията на мястото на водача е на познатото от Tiguan равнище – всичко е по местата си и не предизвиква въпроси, седалките са комфортни и с отлична странична опора. Инфоразвлекателните възможности и свързаността не й отстъпват, а възможността за индивидуален избор на режим на работа на кормилната уредба и трансмисията извън стандартните програми е добро допълнение към характера на модела. Разликите между Comfort и Sport се усещат добре на фона на 340-те Нютонметра на версията с двулитров TDI със 150 к.с., трансмисия DSG и двойно предаване и със сигурност ще допаднат на почитателите на динамичния стил на шофиране. Същото важи и за задвижващия агрегат, който естествено не среща никакви затруднения с теглото от 1455 килограма. От тази гледна точка няма никакво съмнение, че 1,5-литровият TSI със същата мощност, който все още не беше на разположение при първите тестове, също ще бъде сполучливо и по-достъпно като цена допълнение към динамичния дух на T-Roc.
Добър комфорт
Късото междуосие също се отразява добре на скоростта на реакциите на новия модел без да влияе драматично на комфорта на возене, който се придържа към типичното за компактния клас ниво. Като цяло поведението на пътя на T-Roc е добре балансирано и без изкуствено подчертана твърдост, а неравностите по пътя се поглъщат без излишен шум и сътресения. Работата на силовия тракт не смущава атмосферата в купето и макар изолацията на аеродинамичните шумове и вибрациите на окачването да не е съвсем същата като при по-големия Tiguan, и в това отношение T-Roc се справя доста добре за класа си.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
T-Roc се справя успешно с поставената му задача и наистина впечатлява със свежите акценти в дизайна и забележителната за кросоувър динамика в поведението на пътя. Модерните системи за безопасност и инфоразвлечения допълват сполучливо философията на модела и несъмнено ще допаднат на хората с млад дух, за които обемът и практичността на вътрешното пространство не са първостепенен приоритет.
Teкст: Мирослав Николов
Снимки: Volkswagen