Първа среща с удължената модификация на бестселъра VW Tiguan с място за седмина
Моделното семейство на бестселъра VW Tiguan получава едно ново, очаквано с интерес от мнозина попълнение. Името на автомобила VW Tiguan Allspace и за да не се объркате в сложната йерархия от компактния SUV модели в рамките на концерна Volkswagen, ще ви ориентираме, че в технологично отношение той е много близък до Skoda Kodiaq. Подобно на добре познатия си вече събрат, той е изграден на модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели MQB, но спрямо разполага с удължено с единайсет сантиметра до общо 2,79 метра междуосно разстояние спрямо нормалния Tiguan, а общата дължина на каросерията е пораснала с 21 сантиметра.
По този начин Tiguan вече спокойно може да се похвали с достатъчно пространство за монтирането на трети ред седалки – сериозен плюс както по отношение на функционалността, така и на особеностите на родното данъчно законодателство. Подобно на стандартната модификация на Tiguan, Allspace също може да бъде поръчан в изпълнение Onroad или Offroad, които се различават по оформлението на предната част и ъгъла на атака на предната броня. Разликата в стилистиката на „късия“ и „дългия“ модел личи най-лесно от по-дългите задни врати на Allspace, които осигуряват улеснен достъп до допълнителните две места. На втория ред седалки автомобилът предлага с шест сантиметра повече място за краката на пасажерите в сравнение с Tiguan, което е респектиращо постижение. В зависимост от избраната конфигурация на седемте кресла, товарната вместимост варира от 230 до 1775 литра.
Стандартното оборудване на базовата версия включва впечатляващ арсенал от мерки за сигурност, включващ мултиколизионна спирачка, асистент за спазване на лентата, както и автоматично аварийно спиране при опасност с функция за разпознаване на пешеходци. Срещу доплащане може да бъдат поръчани атрактивни опции като LED светлини, темпомат с регулиране на дистанцията, парктроник с пълна система от камери, асистент за автоматично движение в задръстване, асистент за шофиране с теглич и инфо-развлекателна система жестово управление.
На европейските пазари моделът дебютира с три бензинови двигател (150, 180 и 220 к.с.) и три дизелови машини (150, 190 и 240 к.с.), като базовата версия със 150 конски сили е стандартно екипирана с шестстепенна механична трансмисия, докато останалите варианти разполагат със скоростна кутия с два съединителя DSG. Допустимото тегло за вариантите с двойно предаване е два тона и половина, а за тези с предно задвижване – два тона.
Текст: Божан Бошнаков