Зад волана на plug-in хибридната модификация на популярния Tiguan
Tiguan се превърна в най-добре продавания SUV на Volkswagen и през последните години е сред най-успешните модели на марката като цяло. Макар вече да се намира във втората половина от жизнения си цикъл, подложеният на доста мащабен фейслифт продължава да бъде напълно на висотата на времето и в много отношения до днес е сред най-силните представители на своята категория.
Една от интересните новости около Tiguan несъмнено е версията eHybrid - plug-in хибрид с 13 кВтч високоволтова акумулаторна батерия и възможност за изминаване на до 65 километра на ток според нормите WLTP. В реалността функционалният и комфортен SUV действително се справя без проблем с изминаването на разстояния от порядъка на петдесетина километра, а при малко по-сдържано отношение към тяговия педал и благоприятни условия е възможно и още по-плътно доближаване до официалните данни. Батерията може да се зарежда на домакински контакт с до 2,3 кВт, както и на уолбокс или зарядна станция с до 3,6 кВт.
Самият задвижващ тракт се състои от 1,4-литров бензинов турбодвигател с четири цилиндъра и електромотор, интегриран в корпуса на шестстепенната трансмисия с два съединителя DSG. Задвижването е само на предния мост, а придвижването на ток е възможно при скорости до 130 километра в час. Системната мощност възлиза на 245 конски сили. Автомобилът разполага с три основни режима на работа - изцяло електрически, хибриден и GTE, тоест спортен. Приятно изненадващо е да се открие, че в изцяло електрически режим динамиката далеч не скромна и всъщност можете да следвате скоростта на трафика без никакви затруднения. Хибридният режим е най-разумен за продължителна употреба, но ако искате да почувствате малко спортна емоция активирането на режим GTE всъщност доста ще ви ободри, защото тягата при ускорение, която предоставя хибридното задвижване, може да бъде наистина доста внушителна.
Най-добрата новина касае разхода на гориво в нормални пътни условия - средната стойност при смесен цикъл на шофиране обикновено се колебае около шест - шест и половина на сто, при това далеч след изчерпване на заряда на батерията. Дори при по-продължително шофиране по магистрала консумацията трудно надвишава седем литра на сто километра, така че хибридът в този случай реално се явява напълно прилична алтернатива на дизела. Освен това акустичният комфорт е забележително добър - нищо общо с вбесяващия звук на центрофуга, който се разнася от ДВГ при всяко по-сериозно настъпване на газта при немалка част от преките хибридни конкуренти на VW Tiguan eHybrid.
Иначе моделът не изневерява на типичните качества, които познаваме от останалите му варианти - качеството на изпълнението и материалите е на високо ниво, оборудването е богато, а вътрешният простор е сред най-доброто, което може да се намери в сегмента. Комфортът на возене е като на модел от по-висока категория, управляемостта е точна и сигурна без особени спортни амбиции.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Наред с чудесен комфорт, изобилие от вътрешен простор и добра функционалност, хибридното изпълнение на Tiguan осигурява добър електрически пробег и съвсем разумен разход на гориво дори при продължителни преходи по магистрала, с което се явява учудващо добра алтернатива на дизеловите версии на модела.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Volkswagen