Топ дизеловият мотор е мощният 240 к.с. двулитров TDI от Passat
В момента компанията Volkswagen тества новия Tiguan, който ще стъпи на пазара в края на 2015/ началото на 2016. Компактният кросоувър ще отпразнува премиерата си на изложението IAA. Обективът на нашия ловец на прототипи улови Tiguan на тестови изпитания на спирачките.
VW Tiguan се базира на MQB
Новият VW Tiguan се основава на модулна напречна платформа, която позволява по-дълга база и малко по-големи размери. Дължината възлиза на 4,50 метра. Това е добре дошло за багажника, където Tiguan предлага 50 литра повече, т.е. 520 литра товарен обем. В противовес на това, благодарение на MQB, автомобилът редуцира теглото си, по-точно казано, второто поколение ще тежи 80 килограма по-малко. Но за разлика от това, кросоувърът ще може да тегли цели 2,5 тона и да товари около 600 килограма.
Базовото задвижване на VW е 1,4-литровият TSI със 125 к.с., като освен това могат да бъдат използвани и известните агрегати от палитрата. Топ дизеловият мотор е мощният 240 к.с. двулитров TDI от VW Passat. Освен това идва и плъгин хибридна версия, но все още не е сигурно дали това ще бъде системата на Golf.
Новият VW Tiguan ще стартира с лека визуална корекция - нова предна радиаторна решетка и интегрирани LED светлини. Гнездата на калниците изпъкват, капакът на двигателя е заоблен и линията на стъклата е почти хоризонтална.
Tiguan също като Tiguan XL
Така с новия VW Tiguan производителят ще обнови цялата гама на модела. Освен с 20см по-дългия вариант с трети ред седалки SUV-ът ще стартира и като Tiguan XL, който вече беше представен като студия на изложението в Детройт през 2013. С дължината си от 4,99 метра той се позиционира като седемместен над Touareg, но определено с по-малка цена. VW Tiguan XL ще се предлага основно на американския пазар. Говори се също така и за купе версия на новия VW Tiguan.