Чакълестите офроуд преходи никога не са плашили VW Tiguan 1.4 TSI. Най-трудните изпитания го очакваха в маратонския тест, продължил цели 100 000 километра. Краят не беше особено щастлив, като изключим факта, че все пак имаше край.
Преди някой да започне да поменува „костенурката” и да проплаче, че на времето всичко е било по-добро, а автомобилите са били по-надеждни, нека разлистим брой 13 от 1974 г. На страница 34 е последният тест на VW„костенурка”. Версията 1302 е първият автомобил, изпитван от auto motor und sport на дистанция от 100 000 км. По време на пробега го сполетяват 36 повреди – от теглещи настрани спирачки, през изгубени по пътя тръби от ауспуха до теч на масло от двигателя.
И по-късно модели на VW преодоляват продължителния тест не без известни щети – тук можем да си припомним Sharan, Golf IV и T5. Едва Golf V и току-що пенсионираният Passat „вървят, вървят и вървят” (според някогашната реклама на „костенурката”), достигайки първо и второ място в своите класове. Това повишава очакванията към Tiguan, който се отправи на голямото пътешествие през юни 2008 г.
Длъжностна характеристика
Той притежава базовия бензинов двигател, който с помощта на механичен и турбокомпресор развива 150 к.с. и е най-предпочитаният мотор в гамата след 140-конния TDI. Нивото на оборудване Sport & Style също е най-популярното сред клиентите, а екстрите на стойност колкото базово Polo повишават крайната цена на автомобила от 29 100 на 41 686 евро. При това някои от допълненията скоро се оказват не особено сполучливи покупки – люкът на покрива скърца, аудиосистемата произвежда шумове, и тъй като почти никой вече не се занимава с компактни дискове, CD чейнджърът също става излишен. За разлика от управляваното с бутони на волана стационарно отопление, тъй като – подобно на много TSI модели на VW – през зимата Tiguan се нуждае от доста време, за да затопли вътрешността си.
Сравнително хладен е темпераментът на мотора и в останалите отношения. Вярно е, че с увеличаване на пробега динамичните характеристики се подобряват, но Tiguan, който без товар вече тежи 1,7 тона, е доста обременителен за малкото моторче. При ниски обороти механичният компресор нагнетява въздух в горивните камери, а при около 3000 об./мин с тази задача се заема турбокомпресорът, като преходът винаги е съпроводен с придръпване, но не и с пронизителното пищене на магнитния съединител на компресора, както е при много други 1.4 TSI мотори. Акустичният феномен е отстранен от Volkswagen едва през декември 2009 г. с помощта на звукопоглъщащ елемент.
Принудително спиране
При тестовия автомобил интегрираният в изпускателния колектор турбокомпресор предизвика два незапланувани престоя в сервиз. При километър 57 059 колекторът се скъса. И този проблем на Tiguan 1.4 TSI е известен на VW и се решава посредством монтиране на променено уплътнение, което предотвратява появата на пукнатини. Това решение е приложено при около1500 автомобила, но в тестовия Tiguan моментът на затягане е прекалено голям и вследствие на това на 81 715-ия километър се скъса и новият колектор. Разходите по ремонтите в размер на 1273 и 1311 евро бяха поети от гаранцията, а ако щетите настъпят извън гаранционния срок, VW решава във всеки отделен случай дали да отстрани повредите за своя сметка.
При средния за Германия годишен пробег от около 15 000 километра дефектите по изпускателните колектори, както и останалите повреди, щяха да се появят доста след изтичането на гаранцията и щяха да причинят разходи за ремонти на стойност 4083 евро. Тъй като обаче тестовият автомобил навъртя своите 100 000 километра в рамките на две години, замяната на постоянно работещия вентилатор за двигателя на 45 038-ия километър, на дефектната бобина на запалването при километър 58 289, както и изненадващо скъпата проверка и почистване на точките за свързване на маса в коша на двигателя след пробег от 87 207 км бяха покрити от гаранцията. Въпросната операция се наложи, понеже поради дефект в електрическите системи при отключване на покрития със сняг Tiguan се отваряха всички прозорци и панорамният люк на покрива.
Слабото представяне след 80 000-ия километър достигна своя връх в едно закъсване на пътя. Когато километражът показваше 87 050 км, ръчната спирачка отказа да се освободи. Пристигналите на място специалисти от аварийната служба на VW решиха проблема, като разкачиха и отново свързаха клемите на акумулаторната батерия – съвсем проста манипулация, която обаче изпрати Tiguan на последно място в класа му според индекса на повредите. Иначе щеше да се класира четвърти.
Счетоводен баланс
За разлика от склонността към неизправности нивото на разходите остава ниско. Общо 310 евро бяха платени през целия пробег за различни консумативи: по един комплект спирачни накладки и чистачки за прозорците, към които се добави и една малка лампичка. Всъдеходът се отнасяше внимателно и към гумите си, като една зимна гарнитура издържа повече от 45 000 километра. Индикаторът за сервизните интервали приканваше към посещение в работилницата на всеки 30 000 километра, а трите обслужвания, включително маслото, струваха общо 939 евро. За сравнение в маратонския тест на Renault Laguna Grandtour 2.0 T разноските по сервизните проверки възлязоха на 2188 евро, от които само за 27,1 литра масло бяха похарчени 500 евро. Tiguan се задоволи с 12 л масло при смените и още 2,1 литра, долети в интервалите между проверките.
За сметка на това изразходеният по 100 000-километровата дистанция бензин е по-удобно да се изчислява в хектолитри. Никой от участниците в теста не успя да свали разхода под 7,6 л/100 км, което се обяснява с високооборотния маниер на шофиране, натрапван на водачите от слабата тяга на двигателя. Бензиновият мотор може и да е достатъчен за една базова версия, но по-скъпият с около 4000 лева двулитров дизел е по-подходящ за Tiguan и е по-изгоден дори за онези, които не шофират всеки ден, понеже изразходва с два литра гориво на 100 км по-малко.
След 100 000 километра с много скоростни пътешествия, за които Tiguan се оказа отлично пригоден благодарение на удобните си седалки, добрия комфорт на окачването и превъзходното сцепление през снежните зими, автомобилът не показва никакви следи от употреба. Единствено механизмът за превключване на предавките изглежда поизносен. Според оценителите остатъчната стойност на тестовата машина е 19 075 евро.
За в бъдеще му пожелаваме повече късмет, отколкото на времето е имала „костенурката”. Тя сдала багажа малко след края на 100 000-километровата дистанция поради прегряване на третия цилиндър.
Текст: Себастиан Ренц
Снимки: ams
Оценка
VW Tiguan 1.4 TSI
Колкото и привлекателни да са много от качествата на Tiguan, петте извънредни престоя в сервиз, проблемите по двигателя, дефектите при различни детайли и закъсването на пътя са абсолютно неприемливи за такъв автомобил. В индекса според повредите SUV-моделът остава на последно място в своя клас и не изпълнява заявката на VW за принадлежност към елита.
Технически данни
VW Tiguan 1.4 TSI | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 150 к.с. при 5800 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
9,2 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
--- |
Максимална скорост | 192 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
11,3 л |
Базова цена | --- |
mayaveta
Ти първо си намести очилата и хубаво погледни къде си видял правописни грешки! Второ, изхвърли си турско/българския речник, че там две неща са грешни : Превода от български на турски и второ някой те е излъгал, че "евалата" е на български. Пиши и чети внимателно, че в твоя коментар цели думи липсват. Трето ако не си забелязал форума е за коли! Или си бил много зает да си гледаш турския сериал!
Анонимен
Евалата!!!! Пишеш с правописни грешки, но можеш да коя статия е слабичка!!!! ЕВаларка, друго не мога да кажа;)
mayaveta
Като цяло статията е доста слабичка от аргументи и доказателства. Струва ми се, че е тенденциозна! Май някои не си е получил хонорара:) Ако се поровите в mytiguan.com ще се уверите, че никой не се оплаква от подобни проблеми.
цецо
абсолютно сте прави французите в часност рено дефектираха но качеството се подобри и в авто билд и в амс резултата с дефекти е идентичен трето място в 2 класации а тигуана които ме кефи много в авто билд е отличник а тук последен това показва непостояннокачество и това е тест извършен от немци защо ли
Анонимен
Не са само немците.... :). Питай патило. Френско и италианско производство отдавна правят трошливи автомобили. До 2004 г. притежавах рено 19. С две думи разходите по текущи и нетекущи ремонти правят автомобилите им неизгодни.
немец
.... абе нещо са им трън в очите на тия немци,Рената
Синята Лагуна
Ами прочети статията и ще разбереш!
Милен
Извинявайте, не разбрах! Тази стетия за Тигуан ли е или за Лагуна???
Анонимен
За здравината ви саветвам да погледнете класацията на ADAC (там Лагуната май излиза по здрава от Пасата)и да не се доверявате само на писърастни писания(светва датчик-сменяме двигате/скорости) и изказвания в форуми.
Не си прав Мецо!!!
Рено Лагуна 2.0Т Трето място в класацията на auto motor und sport според индекса на повредите. Два извънпланови престоя в сервиз. Задоволителни динамични характеристики, висок разход от 11,2 л/100 км. 53,5 процента овехтяване. Големи разходи и кратки интервали за редовна сервизна поддръжка (20 000 км).
мецо
на трето по дефекти смешко
цецо
абе кво я сравнявате с лагуната бе смешници тя се класира на 3 място не на последно
Mustaine
Доста проблемен тест за VW. Да завършиш на последно място в класа си е "добра" реклама. Но пък харчиш малко за масло...този коментар ме уби, особено сравнението ни в клин, ни в ръкав с Лагуна:) Тя обаче поне не къса колектора...