Спортното изпълнение на базата на обновения VW Tiguan трябва да дебютира догодина
Обновеният Tiguan ще влезе в продажба още през тази година - с редица технологични и стилистични подобрения. Заснетият прототип на VW Tiguan R е почти без маскировка и подобно на Golf R се представя със спортна ауспухова система с четири накрайника.
Задвижването е поверено на 2,0-литров четирицилиндров TSI двигател. Агрегатът генерира 333 конски сили и по този начин превъзхожда T-Roc R с неговите 300 к.с. Както и при VW Golf R, марката от Волфсбург имаше интерес към петцилиндровата машина, позната от модели на Audi като например RS Q3, но тя и занапред ще с остане достояние само на Audi.
VW Tiguan R ще има режим Race
Задвижването е на четирите колела, трансмисията е седемстепенна DSG. Зад 19-цоловите колела (20 цола като опция) се вижда спортна спирачна система с големи перфорирани дискове и сини спирачни апарати, освен това динамичният SUV е с намален клиренс и разполага с адаптивни амортисьори, самоблокиращ диференциал и прогресивно кормилно управление. Сред режимите на работа има и "Race", който включва функция Launch Control. Като допълнение към това действието на системата ESP може да се изключва изцяло.
Външността е подобаващо агресивна. Отпред впечатление прави спортната броня с големи вентилационни отвори. Праговете са силно контурирани, а задната броня разполага с интегриран защитен панел. Корпусите на огледалата са хромирани. Интериорът се отличава със спортни седалки, спортен волан и серийно дигитално табло. Премиум-озвучителната система и панорамният покрив вероятно ще бъдат серийни. Инфо-развлекателната система е от последно поколение (MIB 3). Педали и лайстни на праговете и педали от неръждаема стомана, черен тааван, R-емблеми – вътрешността на VW Tiguan R определено ще изглежда обещаващо.