3,0-литровият V6 дизелов с 270 к.с. е закон, но ще има и бензинов еквивалент с 340 к.с.
Volkswagen ще представи третото поколение на VW Touareg по време на тазгодишното автомобилно изложение през април 2017 в Шанхай. Освен снимките от регистрацията на дизайна в патентното ведомство, нашият фотограф успя да улови Touareg дори и по време на зимните тестове.
От ескизите пред патентното ведомство, с които VW иска да защити екстериора на новия Touareg, стана ясно, че големият SUV на Volkswagen изключително много ще наподобява на представената студия в Китай през 2016. Архитектурата на концепта е модулната надлъжна конструкция (MLB), която също споделят наскоро стартиралият Audi Q7 и предстоящият Porsche Cayenne. Конструкцията MLB Evo от 2015 позволява осезаемо редуциране на теглото с повече от 200 кг. Новият Touareg, модел за 2017, ще падне под границата от 2 тона, като наред с това е и по-дълъг и по-широк. MLB Evo позволява вграждане на вече известни бензинови и дизелови двигатели от палитрата на концерна, но преди всичко и хибридна задвижваща система.
Новият VW Touareg с плъгин хибрид
3,0-литровият V6 дизелов с 270 к.с. е закон, но освен него ще има и бензинов еквивалент вероятно с 340 к.с. Плъгин хибриддната система ще се състои от 4-цилиндров турбо (252 к.с.) и 100 кВт електромотор. Сумарната мощност възлиза на 381 к.с., а пробегът на чисто електрически режим е 50 км, дали все пак ще има и V8 двигател, още не се знае, както и четирицилиндров като базов двигател без хибридна помощ.
Подобно на своите SUV братя от концерна Volkswagen, новият VW Touareg ще слиза от поточната линия на завода в Братислава. Новото поколение ще бъде по-голямо, в края на краищата в него трябва да се помести и трети ред седалки. Сегашната версия има дължина 4801 метра, а новият Touareg ще забие 5-те метра, които студията вече достигна.
Touareg разполага със завидно много пространство
Екстериорът на новия Touareg разкрива познатата от Passat широка фронтална част с тесни фарове. Капакът на двигателя е силно контуриран, впечатляващите калници доминират анфас, както и характерната линия на прозореца, които визуално променят акцента на SUV. Задните калници също са изпъкнали, а широкият заден капак със спойлера на покрива осигурява завидно товарно пространство.
Частично автономно шофиране и виртуален кокпит в новия VW Touareg
Интериорът не е чак толкова екстремен, както на студията, но въпреки това с редуциран брой ключове и два доминиращи екрана съответно с 12 и 15 инча. Освен това Touareg предлага оптимална комуникация, управление с жестове и гласов контрол, както и полуавтономно шофиране и паркиране.
Индивидуалните настройки могат да бъдат запазени в VW-ID и след като шофьорът бъде идентифициран, веднага се отваря стартов екран с неговите настройки.
Наред с всичко това, инфотейнмънт системата позволява комуникация със собствения дом на водача. Това дава възможност посредством гласова команда да се включи отоплението и осветлението в дома, както и по пътя към дома да се прослушат записите на телефонния секретар. За гласовите команди VW използва гласовия асистент Alexa на Amazon.