Германците се възползват от доста по-големия срив при конкуренти като Toyota и Chrysler.
Volkswagen AG, най-големият европейски автомобилен производител, е увеличил пазарния си дял в Северна Америка за сметка на Toyota и Chrysler, показват данните за декември, публикувани този понеделник. През последния месец на 2008 германците са имали пазарен дял от 2.8 на сто в САЩ, сравнен с 2.1 на сто година по-рано.Разбира се, този успех е твърде относителен, защото и двете марки на концерна, VW и Audi, бележат сериозен спад в продажбите в Америка - съответно 14 и 9.3 на сто. Но този спад е значително под общия срив на пазара (-36%) и позволява на германците да завземат нови позиции, които после при евентуално съвземане на пазара лесно ще бъдат задържани.
“Volkswagen се окопитиха много бързо и наистина натискат здраво в САЩ", коментира Пол Нютън, аналитик от лондонската компания IHS Global Insight, пред агенция Bloomberg. "Инвестират много пари в маректинг, в изграждане на дилърска мрежа и в новия си завод, и това неминуемо ще се изплати."
В момента Volkswagen строи огромен завод в Тенеси на стойност над 1 млрд. щ. долара. С негово завършване компанията разчита до осем-десет години да постигне целта си от 1 млн. продадени автомобила в САЩ годишно.