Германският гигант отчита слаб спад в продажбите и нарастване на глобалния си пазарен дял.
Въпреки намаляващите продажби на някои основни пазари автомобилният гигант Volkswagen за второ поредно тримесечие отчете печалба. Нетният финансов резултат на компанията за юли-септември е 161 млн. евро – значителен спад в сравнение със същия период на 2008 (1.62 млрд. евро), но все пак достатъчно, за да приключи годината на печалба. Приходите от продажби за третото тримесечие са 77.2 млрд. евро, с около 10 на сто по-малко от миналогодишните.
"Тенденцията в автомобилната индустрия не дава основания за прибързан оптимизъм. Бизнес климатът си остава сравнително лош", коментира главният изпълнителен директор на VW Мартин Винтеркорн.
За последното отчетено тримесечие продажбите като бройка са се увеличили с 4 на сто спрямо пролетта, благодарение най-вече на успешната схема на германското правителство за субсидиране на покупките на нови автомобили. Нараснало е и търсенето в Китай, но за сметка на това традиционно силни за марката пазари, като Бразилия и Индия, отчитат осезаем спад.
В Западна Европа, на която се падат почти половината продажби на Volkswagen, доставките са намалели с 3.8 на сто за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата. Това обаче е доста под общия за индустрията спад, което ще позволи на VW да увеличи пазарния си дял. В момента на германския производител се падат 11.7 на сто от продажбите в световен мащаб, докато преди година делът му не надвишаваше 10 на сто.
"Групата се справя много добре, независимо от сложните условия", твърди Винтеркорн. "Глобалният пазар се свива с 12 процента, докато ние запазваме относително стабилни нива на доставките".