Новият изпълнителен директор на компанията вече преразгледа първоначалните планове
Финансовото бъдеще на Wiesmann бе обезпечено от двама британски инвеститори още от февруари 2016. Производствената стратегия беше ново конфигурирана, след като бивш AMG мениджър пое управлението на манифактурата за спортни автомобили Wiesmann. Старите модели ще бъдат изцяло обновени.
Новото лице на висшия мениджмънт на Wiesmann от 1 октомври 2016 е Марио Шпитцнер, който до 2014 работеше за Mercedes-AMG. Като нов главен изпълнителен директор той ще трябва да възстанови успешните позиции на манифактурата за спортни автомобили.
Нова техника, нови материали
Новият изпълнителен директор на Wiesmann вече преразгледа първоначалните планове, като ревизира досегашните модели. Шпитцнер заяви: "Нашата нова производствена стратегия и покоряването на нови международни пазари изисква цялостно преосмисляне на съществуващата концепция на автомобилите, като се започне от техниката и се стигне до материалите. През ноември миналата година стартира пълният редизайн на бъдещите модели Wiesmann. Където, разбира се, при изграждане на спортния автомобил, централно място заемат специфичните Wiesmann гени, като ние ще продължим предпазливо да развиваме характерния дизайн на Wiesmann".
Всъщност новият модел Wiesmann би трябвало вече да бъде представен в края на 2016, този срок сега е преместен някъде през 2017. Какво точно включва промяната на техниката и материалите все още не се знае. Към днешна дата моделите Wiesmann заимстват задвижващата техника от BMW, която включва стоманено шаси и каросерия от GFK фибростъкло.
През февруари Окръжният съд в Мюнстер отхвърли възражението относно продажбата на Wiesmann на братята Роен на (36) и Сахир Бери (30), с което гарантира правна сигурност. Това бе предшествано от одобрението за продажба на събранието на кредиторите през декември, което се забави заради неодобрението за продажба на „физическо лице".
Оферта на китайски инвеститор предизвика забавяне
Съобщението на новия британски собственик гласи: "Правната несигурност забави нашите досегашни планове. Ние се радваме изключително много на окончателното потвърждение на Окръжния съд. Едно е ясно, че отново ще има спортни автомобили, произведени в Дюлмен. Сега буквално стартираме с пълна газ, като ще направим всичко възможно, за да компенсираме изгубеното време и до края на 2017 да пуснем нов автомобил", коментира директорът Анита Таталович. Новият модел, който ще бъде конструиран на базата на студията Wiesmann Spyder от 2011, ще трябва да стъпи на пазара в началото на 2018.
Непосредствено преди събранието на кредиторите на 2 декември 2015, имаше проблеми с китайски инвеститор. Той трябваше да представи оферта с по-голям марж за Wiesmann. По вътрешна информация няколко големи кредитори, включително BMW, финансовият инвеститор Sinfonie Investment бяха изключително скептични. Компанията се ръководи от Фриман Шен, който преди е работил в китайския автомобилостроител Geely и е ръководил производството на марката Volvo в Китай.
Братята Бери отдавна са в бизнес отношения с Wiesmann
Роен и Сахир Бери са регистрирали фирмата „Висман Аутомотив“ ООД с предмет на дейност: "конструиране, планиране, производство и дистрибуция на спортни автомобили, аксесоари и резервни части, тунинговане, както и други, свързани с дейността , провеждане на брифинги и мероприятия с цел задържане на клиентите и привличане на нови", още и „Висман имобилиен“ ООД, с предмет на дейност - придобиване и управление на недвижими имоти, както и "Висман Интернационал" ООД за маркетинг на лицензионни права.
Инвеститорите са придобили фирмения имот, търговската марка и обявената в несъстоятелност компания Висман. За придобиване правата върху името и търговската марка и собствеността на производствения имот и Висман имобилиен е договорила седемцифрена сума.
По време на реорганизацията на автомобилната манифактура, предприемачите ще работят в тясно сътрудничество с основателите на компанията - братята Мартин и Фридхелм Висман. Между предприемачите и компанията Висман съществуват дългогодишни бизнес отношения. Още през 2012 братята са сложили началото на предварителни разговори за изграждане търговски филиали на Висман в Англия и Индия. Именно тези разговори са родили идеята да разработят заедно с тогавашната Висман ООД модели с дясно управление. След обявяването в несъстоятелност на Висман ООД тези планове бяха осуетени. След което братята разработиха съвместно една жизнеспособна идея да възродят марката със седалище Дюлмен и се свързаха със синдиците.
Роен и Сахир Бери имат участие в много компании по целия свят, включително в областта на технологиите за сигурност, селското стопанство, енергетиката, инфраструктурата и хотелиерството предимно в Европа, Азия, Близкия изток и Африка. Освен това Сахир Бери е съдружник в специализираната за спортни коли и компанията Sportwagen Performance за суперавтомобили в Ню Делхи.