С проекта Thunderball Wiesmann представя роудстър с 680 к.с. Три дизайнерски концепции показват как електрическият автомобил може да бъде адаптиран към вкуса на собственика.
Темата за Wiesmann принадлежи към повтарящата се рубрика „Наистина ли беше толкова отдавна?“ Фирмата за спортни автомобили, основана през 1988 г. от братята Фридхелм и Мартин Висман, фалира в началото на 2014 г. Две години по-късно Рохен и Сахир Бери – лондончаните също са братя – поемат марката и седалището в Дюлмен. Досега те не са успели да съживят наистина Wiesmann. Обявеният за 2020 г. проект Gecko, (вижте галерията), спортно купе с V8 мотор на BMW, все още не е пуснат в серийно производство.
През март 2022 г. Wiesmann даде още един признак на живот. Екипът от региона Мюнстерланд пусна в социалните мрежи няколко снимки и кратко тийзър видео, показващо роудстър в камуфлаж, който се носи през снега. Неговото условно име, което кара не само феновете на Джеймс Бонд да наострят уши, е Project Thunderball. Това беше заглавието на четвъртото приключение на 007 от 1965 г., което беше най-успешната част от поредицата до излизането на Skyfall – макар и коригирано с инфлацията – и освен това спечели „Оскар“. В края на април Wiesmann официално представи Thunderball.
Роудстър с електрическо задвижване
Това, което бяха показали изображенията с маскировка, тогава беше потвърдено с факти. Wiesmann Thunderball е с чисто електрическо задвижване, включващо 800-волтова архитектура. Двата електрически мотора, разположени на задния мост, доставят общо 680 к.с. и осигуряват максимален въртящ момент от 1100 Нм. Те се захранват от батериен пакет с течно охлаждане и капацитет 92 кВтч, от които могат да бъдат използвани 83 кВтч. Литий-NMC батерията, тежаща около 500 килограма, е разположена в Т-образна конфигурация в централния тунел и напречно пред пътниците.
По данни на Wiesmann цялото задвижване е разработено в Германия. Въпреки карбоновата каросерия Thunderball тежи около 1,7 тона и спринтира до 100 км/ч за 2,9 секунди. Wiesmann все още не е предоставил други данни за динамични показатели. Пробегът трябва да е до 500 километра. Енергия може да се възстановява и чрез рекуперираща спирачна система, чийто спирачен ефект може да се регулира на пет степени от волана. Нов ток за батерията Wiesmann може да черпи от домашен контакт или уолбокс, използвайки 22 кВт бордово устройство. Алтернативно Thunderball може да се захранва със свежа енергия с до 300 кВт от обществени станции за бързо зареждане.
Производство в Дюлмен – паралелно с Project Gecko
Thunderball ще се произвежда в Дюлмен, рамо до рамо с Project Gecko, чиято разработка при Wiesmann очевидно продължава да напредва. Като базовата цена за Thunderball се споменават 300 000 евро. Заинтересованите могат да поръчат предварително електрическия роудстър от ноември 2022 г. През февруари 2023 г. производителят отчете продажбата на продукцията, предвидена за първата година, но не посочи никакви количества. Други желаещи могат да се запишат в списъка на чакащите. Wiesmann обещава първите доставки за 2024 г.
Три дизайнерски концепции с различни герои
Три дизайнерски концепции са предназначени да демонстрират как дизайнът на Thunderball и оборудването на електрическия роудстър могат да бъдат персонализирани.
Номер едно е с тъмносиньо метално покритие, вдъхновено от искрящите води на Лазурния бряг.
Вторият Thunderball със своя златист екстериор и издържан в бордо интериор с мека кожа трябва да напомня за епохата на емблематичния герой Джей Гетсби от романа на Ф. Скот Фицджералд.
Третият дизайнерски концептуален автомобил върви точно в обратната посока. Тук Project Thunderball се предлага в матовочерни одежди, които в комбинация с лъскави черни акценти трябва да създадат „крайно заплашително присъствие“.