Williams увеличи дела си в Williams Hybrid Power от 40 на 78%. Новината идва само ден след шейкдауна на Porsche GT3 R Hybrid.
През 2008 г. Williams придоби контролния пакет акции върху Automotive Hybrid Power Ltd., специалист в областта на системите за съхраняване на енергия посредством маховик. Целта на сър Франк Уилямс и преименуваната на Williams Hybrid Power (WHP) компания бе да развие технологията и да я внедри в болида FW31 като алтернатива на класическия KERS с батерия, който останалите тимове предпочетоха. Екипът в Оксфорд обаче така и не успя да се справи с предизвикателствата на системата, най-вече с нейното тегло и в средата на сезона се отказа напълно от нея.
Разработеният от WHP KERS все пак намери приложение, макар и не във Формула 1, а в Porsche GT3 R Hybrid. Спортният модел от Цуфенхаузен направи вчера първите си обиколки на „Нюрбургринг“, като зад волана застана пилотът на Williams Нико Хюлкенберг. Първият реален тест за „хибридния състезател“ обаче е в средата на следващия месец, когато ще се проведе „24-те часа на Нюрбургринг“.
Първоначалните тестове на Porsche GT3 R Hybrid явно са били изцяло положителни, тъй като Williams официално потвърди днес, че е придобил мажоритарния дял акции в WHP, а и че работи по версия на KERS за серийни автомобили.
„Щастлив съм, че вече притежаваме по-голямата част от Williams Hybrid Power“, коментира председателят на WHP изпълнителен директор на Williams F1 Алекс Бърнс. „Това споразумение означава, че вече разполагаме с нужните средства за развитие на цяло семейство от MLC маховици (Magnetically Loaded Composite, което на практика представлява композит от смоли и намагнетизирани частици), подходящи за най-различни приложения в автомобилната и останалите индустрии.“