Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Williams ще използва KERS с батерии

19.11.2010 11:50

Williams ще използва електрически KERS догодина, въпреки че през последните две години базираният в Оксфорд тим работеше усилено по развойната дейност на механична система с маховик и дори я използва в серия от маратонски състезания в сътрудничество с Porsche.

Още през септември Williams потвърди, че догодина ще използва KERS, като тогава техническият директор Сам Майкъл заяви, че неговият екип все още не е взел решение коя от двете опции ще използва. В крайна сметка обаче отборът се е спрял върху класическия вариант с батерии заради по-големите резервоари, наложени от забраната за презареждане.

„Мисля, че е добре известно, че ще използваме система с батерия“, обяснява съсобственика Патрик Хед за британското издание Autosport. „Ако през 2009 г. в крайна сметка бяхме внедрили KERS, то той щеше да бъде с маховик. При маховика имаш задължително цилиндър, тъй като естеството му е такова. Като цяло е по-лек от батерията при аналогичните мощност и капацитет за съхраняване на енергия. Но батерията, тъй като тя е направена от множество по-малки клетки, може да бъде плоска или пък висока, можем да изберем каквато форма си поискаме.“

„След като презареждането бе забранено във Формула 1, приложението на маховика стана много по-трудно. Работим върху някои програми, включително и успешния хибрид Porsche GT3R, където естеството на автомобила позволява монтирането на маховик.“

Все пак Хед не отрича възможността в бъдеще Williams да се върне към механичния KERS, ако корекциите в правилата го позволяват.

„От това което знаем, (в новия технически правилник) ще бъдат заложени много по-мощни KERS системи. Чухме за 120 кВт, което е съществена разлика. Енергията, която ще можем да акумулираме, ще бъде между 2,3 мегаджаула и 4. В момента са позволени 400 килоджаула, така че не е изключено да говорим за разлика от 10 пъти. Наистина ситуацията може да се промени коренно.“

„Нито една от тези цифри не е е фиксирана все още. Ако пък двигателят е наистина четирицилиндров с турбо, може да има място за маховик. Ако дизайнът на автомобилите ни позволява, определено ще обърнем внимание отново на тази възможност.“

Коментари
comments powered by Disqus