С традиционната гала на ФИА в Монако официално приключи сезон 2007 в Световния рали шампионат. Себастиен Льоб и BP-Ford отпразнуваха двете титли - при пилотите и производителите, а Маркус Грьонхолм – оттеглянето си от активна спортна дейност.
Титлата бе оспорвана в шестнайсет състезания на територията на пет континента върху разнообразни настилки като сняг, асфалт и макадам. Развръзката се случи предходния уикенд във Великобритания, където старите съперници Маркус Грьонхолм и Себастиен Льоб се изправиха лице в лице в спор за световната титла.Льоб – Кралят на Световния рали шампионат
Льоб и навигаторът му Даниел Елена завършиха трети стратегическата надпревара в Уелс въпреки ужасяващите метеорологични условия, за да спечелят четвърта поредна световна титла.
„Четвърта титла е страхотно постижение. Победата в този шампионат беше наистина трудна, но на финала успяхме“, заяви Льоб. "Лично за мен първата бе най-специална, но ако трябва да избирам, тази купа се нарежда след нея. Определящо за случилото се бе изключително силната конкуренция на Маркус, която ме принуждаваше да съм по-настойчив цяла година.”
„Повече от всичко съм благодарен на Citroen за тази титла, чийто екип доказа още веднъж добрите състезателни способности и постижения на новата кола. И специално на Ги Фреклен, нашия шеф, който се оттегля в края на месеца. Двамата с Даниел искаме още веднъж да му благодарим за всичко, което направи за нас и за отбора.”
Маркус си отива
В последния си рали сезон Грьонхолм оспорваше хегемонията на Льоб до последното състезание - подобаваща роля за един от най-вълнуващите пилоти, участвали някога в Световния рали шампионат.
„Това бе един от най-интересните сезони от години насам. Битката при пилотите се проточи до последния кръг, а интригата в състезанието бе страхотна. Показател за това е рали „Нова Зеландия“, където три десети бяха определящи за победата, въпреки че двамата със Себ карахме на пълна газ и в трите дни от надпреварата. Няма какво повече да се очаква“, сподели двукратният шампион Маркус Грьонхолм. „Радвам се, че съм сред вас в Монако, но трябва да призная - това е емоционална за мен вечер, тъй като за последен път съм пред вас в ролята на пилот от Световния рали шампионат.“
Втора поредна титла за BP-Ford
Надпреварата при производителите също бе завързана, но BP-Ford World Rally Team грабна втора поредна титла още в предпоследния кръг на рали „Ирландия“. Най-тежкото състезание за коли, базирани върху заводски автомобили, не пречупи рали претендента на Ford – Focus RS WRC. Отборът не записа нито едно отпадане поради технически проблеми след 5600 километра съревнование на пълна газ.
„Да спечелиш Световния рали шампионат, най-тежкото състезание за базирани върху заводски автомобили коли, за втори пореден сезон, е постижение, което ни дава право да се гордеем напълно основателно. Присъствах на няколко състезания и лично се убедих в огромните усилия, които екипът полага в името на успеха“, заяви Джон Флеминг, президент и изпълнителен директор на Ford Europe.
„Покоряването на титлата изисква комбинация от качества – умение, дисциплина, комуникация, страшно много са, за да бъдат изброени поединично. Всичките обаче са под един знаменател – отборна работа. Гордея се от факта, че толкова много хора обединиха усилия, за да спечелим втора световна титла. Затворихме още една страница от славната история на Ford Motorsport.
по материали на ФИА