Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

WTCC: Таркини стана най-възрастният шампион на ФИА

23.11.2009 09:10

Габриеле Таркини (SEAT) си осигури титлата в Световния пистов шампионат за туристически автомобили, след като завърши пети във втория старт на уличната писта в „Макао“. Аугусто Фарфус (BMW) спечели победата в последния кръг за сезон.

В петък двамата съотборници и основни претенденти за титлата Габриеле Таркини и Иван Мюлер катастрофираха тежко по време на квалификациите, като дори за кратко останаха в местната болница. В крайна сметка обаче пилотите на SEAT получиха право да се състезават и се включиха в съботната надпревара, където завършиха съответно втори и пети.

Шест точки разделяха двамата пред последния старт, който трябваше да определи световния шампион в WTCC. В едно изпълнено с инциденти състезание, което дори бе прекратено преждевременно, Таркини завърши пети, а вече бившият световен шампион Иван Мюлер - втори. По този начин италианецът се пребори за титлата и стана най-възрастният световен шампион във всички организирани от ФИА серии.

„Опитът е ключовият фактор, за да оцелееш в тежките пистови състезания за туристически автомобили“, коментира 47-годишният италианец. „Ето защо възрастта не е от толкова голямо значение. Все още се чувствам достатъчно млад, за да се състезавам.“

Постоянството бе основният коз на Таркини в тазгодишната кампания. Той спечели само три победи срещу шест за Аугусто Фарфус и четири за Иван Мюлер, но отбеляза точки в 22 от общо 24 състезания.

„WTCC е толкова силен шампионат, че трябва винаги да печелиш точки. В миналото плащах скъпо за състезанията с нули. Ето защо промених подхода си, фокусирах се върху квалификациите (Таркини спечели пет полпозишъна този сезон) и се стараех да превърна полпозишъна в победа или поне подиум по време на първото състезание. После се опитвах да печеля точки във второто. Проработи, но за да победя Иван и Аугусто, ми трябваха цели 127 точки, което е рекорд в WTCC – с тринайсет повече спрямо резултата на Иван от миналата година“, завършва Таркини.

В шампионата на производителите титлата спечели отборът на SEAT. Междувременно стана ясно, че Иван Мюлер ще напусне испанците и ще се присъедини към Chevrolet за сезон 2010.

Коментари
comments powered by Disqus