Габриеле Таркини (SEAT) си осигури титлата в Световния пистов шампионат за туристически автомобили, след като завърши пети във втория старт на уличната писта в „Макао“. Аугусто Фарфус (BMW) спечели победата в последния кръг за сезон.
В петък двамата съотборници и основни претенденти за титлата Габриеле Таркини и Иван Мюлер катастрофираха тежко по време на квалификациите, като дори за кратко останаха в местната болница. В крайна сметка обаче пилотите на SEAT получиха право да се състезават и се включиха в съботната надпревара, където завършиха съответно втори и пети.
Шест точки разделяха двамата пред последния старт, който трябваше да определи световния шампион в WTCC. В едно изпълнено с инциденти състезание, което дори бе прекратено преждевременно, Таркини завърши пети, а вече бившият световен шампион Иван Мюлер - втори. По този начин италианецът се пребори за титлата и стана най-възрастният световен шампион във всички организирани от ФИА серии.
„Опитът е ключовият фактор, за да оцелееш в тежките пистови състезания за туристически автомобили“, коментира 47-годишният италианец. „Ето защо възрастта не е от толкова голямо значение. Все още се чувствам достатъчно млад, за да се състезавам.“
Постоянството бе основният коз на Таркини в тазгодишната кампания. Той спечели само три победи срещу шест за Аугусто Фарфус и четири за Иван Мюлер, но отбеляза точки в 22 от общо 24 състезания.
„WTCC е толкова силен шампионат, че трябва винаги да печелиш точки. В миналото плащах скъпо за състезанията с нули. Ето защо промених подхода си, фокусирах се върху квалификациите (Таркини спечели пет полпозишъна този сезон) и се стараех да превърна полпозишъна в победа или поне подиум по време на първото състезание. После се опитвах да печеля точки във второто. Проработи, но за да победя Иван и Аугусто, ми трябваха цели 127 точки, което е рекорд в WTCC – с тринайсет повече спрямо резултата на Иван от миналата година“, завършва Таркини.
В шампионата на производителите титлата спечели отборът на SEAT. Междувременно стана ясно, че Иван Мюлер ще напусне испанците и ще се присъедини към Chevrolet за сезон 2010.