Марката KTM е олицетворение на суровата сила в света на мотоциклетите. Победите в рали “Дакар” са повече от достатъчно доказателство за това. Австрийската компания обаче сякаш е леко отегчена от успехите в ендуро реалността и търси нови предизвикателства в света на автомобилите.
X-Bow е концептуалният роудстър, който ще представя вижданията на KTM за четириколесните машини. Разработката на проекта е достигнала на етап макет с мащаб 1:2,5 спрямо реалния модел, който споделя почти всички особености на крайния продукт. Целта на този етап от развитието на X-Bow е проверка на цялостната концепция в аеродинамичния тунел.
Прототипът, който ще тежи 680 кг, ще бъде оборудван с 4-цилиндров двигател на Audi. Максималната му мощност в базисната версия ще достига до 220 к. с., а в спортната – до 300 к. с. Изборът при скоростната кутия ще бъде между 6-степенната механична и високотехнологичната DSG с двоен съединител. Според първоначалните предвиждания на KTM X-Bow ще има потенциала да залепи стрелката на скоростомера до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди.
Футурустичният автомобил няма предно стъкло, но за сметка на това ще се предлага в комплект със специални каски, които ще предпазват шофьора и неговия спътник от хвърчащите във въздуха елементи, но и от негативните последици при катастрофа.
Прототипът ще дебютира още тази пролет на автомобилното изложение в Женева. След официалната премиера производството на първите 100 машини ще бъде поверено на италианската компания Dallara, специализирана в изработката на шасита за състезателните серии Формула 3. Ако ограничената продукция бъде реализирана с успех, следващата стъпка ще бъде старт на серийно производство в заводите на КТМ в Австрия през 2008 година. Първоначалната концепция е за 500 бройки на година. Решението, от което зависи серийното бъдеще на модела, ще бъде взето в края на април тази година.