XC70 2008 е новият претендент на Volvo в гамата на високопроходимите машини. Функционалният автомобил е базиран на комби версията V70 2008, която ще дебютира на автосалона в Женева.
Първоначално XC70 ще предлага избор между два двигателя. Бензиновият агрегат е шестцилиндров редови с работен обем от 3,2 литра, а турбодизеловият D5 е с кубатура 2,4 литра. Максималната мощност на Т6 е 238 к. с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,1 сек. при комбинация с шестсепенна автоматична скоростна кутия. Дизеловият двигател впряга под капака на автомобила 185 „коня“ при максимален въртящ момент от 400 Нм.Новата конструкция на окачването осигурява на XC70 по-добри динамични характеристики спрямо тези на предшественика. Патентованата система на Volvo DSTC (динамична стабилност и контрол на сцеплението) осигурява стабилното поведение на автомобила дори и при най-високите изисквания от страна на трасето и стила на шофиране на водача. Технологията Four-C, която контролира по електронен път на характеристиките на амортисьорите, е още един сериозен плюс на новия XC70. „Благодарение на активното окачване, динамичните характеристики на автомобила са подобрени значително във всяко едно отношение“, коментира директорът на проекта Volvo Cars XC70 Томас Алборг. „Управлението е по-сигурно, а и по-забавно“.
Просветът на XC70 е със 74 мм по-голям от този на комби версията V70, което прави безпроблемно преминаването през водни препятствия с дълбочина до 300 мм и осигурява ефективен клиренс от 210 мм.
Подобрения има и в интериора на новия автомобил, който е станал значително по-просторен спрямо своя предшественик.
При желание и възможности от страна на клиента функционалните характеристики на базисния XC70 могат да бъдат допълнени от опционалните системи като BLIS (информационна система за мъртвата точка), ACC (адаптивен круиз контрол с предупреждаване при опасност от сблъсък и регулиране на спирачното усилие), активни биксенонови светлини и още множество "екстри".