Целта ще бъде реализирана с инвестиция от 10 млрд. долара за период от десет години
Със сигурност нищо не може да ограничи амбициите на новия китайски гигант Xiaomi. С данните за продажбите на своите смартфони, които особено притесняват конкуренцията и те усещат, че Xiaomi им диша във врата. А компанията допълнително засилва темпото за 2021 г.
Тази година е преди всичко синоним на промяна на визуалната идентичност с ново лого, проектирано от японския графичен дизайнер Кения Хара. Но това очевидно не е онова , което ни интересува най-много в тези редове. Xiaomi също така обяви, че между представянето на два телефона, компанията ще пусне интелигентни автомобили. Това като начало ще бъде реализирано с инвестиция от 10 млрд. долара за период от десет години. Настоящият главен изпълнителен директор на концерна става шеф на отдела за интелигентни електрически превозни средства, което е доказателство за стратегическото значение на тази нова дейност.
Лей Юн казва по този повод „Решението беше взето след много кръгове от обсъждания между всички наши партньори, тази инициатива представлява последният голям предприемачески проект в живота ми. Готов съм да поставя цялата си лична репутация на първа линия и да се боря за бъдещето на нашето умен електрически автомобил. Решен съм да подкрепя екипите си в успеха на електрическия автомобил на Xiaomi ”.
Това решение е плод на интензивни размишления, за които Лей Юн не се поколеба да разкрие всички тайни: през последните 75 дни бяха проведени 85 срещи с участието на 200 експерти в сектора, 2 заседания на съвета на директорите. следователно е необходимо да се даде GO.
Xiaomi има гръбнака, за да се впусне в подобно приключение, тъй като компанията ще разполага с паричен резерв от 108 млрд. долара. Лей Юн вярва, че Xiaomi има какво да направи в бизнеса с интелигентни електрически превозни средства. Мисъл, която той обобщава по следния начин: „Интелигентните електрически автомобили представляват една от най-големите бизнес възможности през следващото десетилетие и са незаменима част от интелигентния живот. Влизането в този бизнес е очевиден избор за нас, тъй като развиваме нашата интелигентна екосистема AIoT и изпълняваме нашата мисия да дадем възможност на всички по света да се радват на по-добър живот чрез иновативни технологии. ".
Разбира се, не утре ще видим седан Xiaomi по нашите магистрали, но тази марка е свикнала да върви много, много бързо...