Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Xiaomi ще произвежда автомобили от 2024 г.

01.12.2021 10:24
Xiaomi ще произвежда автомобили от 2024 г.

Интелигентни електрически модели с цена от 12 500 евро

Китайският електронен гигант Xiaomi навлиза в бизнеса с електрически автомобили. Седаните и SUV моделите трябва да се появят на пазара през 2024 г. на цени, започващи от 12 500 евро. За производството им китайският концерн строи нов завод.

Слухове, че китайският електронен гигант ще навлезе в автомобилния бизнес, се носят от доста време. В началото на април 2021 г. шефът на Xiaomi Лей Джун най-накрая обяви в рамките на едно голямо събитие основаването на дъщерно дружество за производство на „умни електрически автомобили“. Около десет милиарда долара трябва да бъдат инвестирани в автомобилния проект през следващите десет години. Главният изпълнителен директор Лей Джун, който основа компанията преди единайсет години, има намерение сам да управлява новия автомобилен филиал. Това щяло да бъде "последният голям проект в живота му", каза той по време на една презентация.

Имат опит и много пари

Решението беше предшествано от множество срещи с експерти от бранша. Освен това Джун смята, че компанията му е добре подготвена по темата за електрическите автомобили. Интелигентните електрически превозни средства промениха фундаментално бизнес модела на традиционната автомобилна индустрия, а Xiaomi има експертни познания в хардуерно базираните интернет услуги, както и богат опит в софтуерната и хардуерна интеграция и задълбочено производствено ноу-хау в интернет индустрията. Освен това Xiaomi закупи компанията DeepMotion, която е специализирана в управлението на автомобили с изкуствен интелект и др. Многобройни основни технологии на Xiaomi могат да бъдат приложени и към бизнеса с интелигентни електрически превозни средства. И не на последно място, Xiaomi разполага с достатъчно финансови ресурси, за да развие успешно подобен проект.

Масови модели за средния клас

Лей Джун вече направи публични изявления относно възможните модели. Ще се разчита на масови автомобили, а не на евтин съперник на Tesla. Възможни са малки седани или SUV. Като ценови диапазон се посочват между 100 000 и 300 000 юана, което отговаря на 12 500 до 37 000 евро. Горната линия на цените не е случайна. В Китай електрическите автомобили се радват на множество субсидии до тази ценова граница. А Xiaomi първоначално се фокусира именно върху китайския пазар в средния клас.

Xiaomi строи нов завод

Xiaomi планира да излезе на автомобилния пазар в Китай през 2024 г. Очаква се масовото производство на електрически автомобили да започне през първата половина на 2024 г. Компанията потвърди това на една конференция за инвеститори. Автомобилите ще се произвеждат в нов завод в Пекин – това съобщиха властите в китайската столица. Заводът, в който ще се произвеждат 300 000 автомобила годишно, ще бъде построен на два етапа. Освен производството, научноизследователската и развойната дейност на същото място ще бъде разположена и централата на компанията. И едва след утвърждаването на родния пазар се планира евентуален износ, твърди Джун.

Дълго време не беше ясно дали Xiaomi ще поеме сам цялостното производство на автомобили, или то ще бъде възложено на външни изпълнители. В този контекст медиите в Китай спекулираха за поглъщане на китайския автомобилен производител Borgward. Той се бори за оцеляване вече цяла година. Собствениците на Borgward от Foton Motor вече са продали 67 процента от акциите в Borgward на доставчика на услуги за мобилност Ucar през март 2019 г. Договорената покупна цена обаче все още не е платена. Съответно конвейерите във фабриката на Borgward в Пекин стоят неподвижни от една година. Тук Xiaomi биха разполагали с производствени мощности за 180 000 автомобила годишно.

Заключение

Xiaomi израсна с производство на смартфони. Сега основателят на компанията Лей Джун има намерение да влезе в бизнеса с електрически автомобили и ще похарчи за целта десет милиарда долара. Първите интелигентни електромобили на марката трябва да се появят на пазара в Китай след три години.

 

Текст: Ули Бауман 

Коментари
comments powered by Disqus