Корсика може да отпадне от календара на Световния рали шампионат
Япония и Чили вероятно ще влязат в календара на WRC догодина според Motorsport.com. Той ще включва четиринайсет състезания, с едно повече от настоящия сезон, което ще е за сметка на някое от традиционните ралита. „Корсика” има най-малки шансове да запази мястото си във WRC заради логистичните трудности и ниската посещаемост.
Тази година рали „Япония”, което ще се проведе през ноември, има статуса на кандидат надпревара. Базата на състезанието вече няма да е на остров Хокайдо като при предишното участие на Япония във WRC, а ще бъде разположена близо до столицата Токио. Целта на японските власти е да популяризират страната като спортна дестинация преди Олимпийските игри през 2020 година.
И Япония, и Чили са екзотика за WRC, а и са предпоставка за нарастване на разходите на отборите, които са базирани в Европа. Вероятно обаче едно от исканията на промоутъра на WRC е организаторите да поемат транспорта. По тази схема ще се проведе и рали „Турция” тази година, което се завръща в шампионата за първи път след 2010 година.
Организаторите на рали „Сафари” също имат сериозни амбиции, но за 2020 година. Миналия месец Оливър Сиелса, управителният директор на WRC Promoter GmbH, и президентът на ФИА Жан Тод подписаха предварителен договор с представители на местната власт и на организатора на състезанието.
Очакват се и сериозни размествания в календара на Европейския рали шампионат. На този етап няма нищо потвърдено, но в момента се работи по проект България да се върне в ERC. Състезанието вероятно отново ще бъде базирано във Варна, но ще претърпи тотална промяна и ще кандидатства за шампионата на Стария континент догодина.