Неуспешният компактен Lexus CT200h може да бъде сменен с друг модел
Lexus може да замени своя компактен хибрид CT200h с нов модел кросоувър, заяви шефът на европейското подразделение на марката Ален Ютенховен.
С продажби от около 10 000 през миналата година CT200h не успя да направи бум на премиум пазара по начина, по който Lexus се надяваше, призна Ютенховен. Този пазарен сегмент държи близо 750 000 автомобила годишно в Европа.
Нямаше никакви други признаци за бъдеща смяна на CT200h, но концептът LF-SA, показан миналата година на автомобилното изложение в Женева, е откровен намек за това, че смяната на CT200h може да изглежда реална, когато достигне края на житейския си цикъл в рамките на следващите 24 месеца.
Въпреки постигането на глобални продажби от 652000 единици през миналата година, Lexus се бори да завоюва по-голям дял на европейския премиум пазар. От друга страна в „голяма” Европа" марката успя да продаде около 64 000 автомобила през миналата година. Ютенховен казва, че Lexus се надява на повече от 70 000 продажби през тази година.
Ален Ютенховен посочи още, че 50% от луксозните автомобили на европейския пазар струват от порядъка 40 000 евро [ 32 000 британски паунда] Той добави: "Единственият модел, който имаме в този сегмент, е CT200h".
В бъдеще Lexus се надява да се възползва от политиката срещу дизеловите двигатели в центровете на градовете, като Ютенховен твърди, че вече 300 европейски града имат някакъв закон за ограничаване движението на тези автомобили ". Той отбеляза още, че бензин-хибридните двигатели са с особено ниски емисии на NOx.
Въпреки всичко Lexus отбелязва напредък в глобалния пазар на кросоувърите. Марката продаде 150 000 единици от модела RX през миналата година и очаква да бъдат постигнати 200 000 нови регистрации на новото му поколение тази година. Освен това150 000 бройки от модела NX бяха продадени през 2015 г., цифра, която Ютенховен очаква да нарасне до 160 000-170 000 единици през тази година.
В крайна сметка кросоувърите на марката може да съставляват половината от глобалните продажби на Lexus през тази година. "В Европа трябва да постигнем годишни продажби на Lexus над 100 000 единици - нещо, което ще ни осигури силно присъствие на пазара", каза Ютенховен. "Трябва да притежаваме 5% от сегмента и да се превърнем в истински играч."