Дистанционното хакерство не е само въпрос на кражба на автомобила, но и безопасност
Деветдесет японски компании, включително Toyota, Nissan, Microsoft Japan, Trend Micro, NTT Communications, Somp Japan Insurance, Denso, Panasonic създадоха консорциум за защита на автомобилите от кибератаки. Този проблем възникна отдавна, но с развитието на свързаните автомобили, системите за сигурност и асистентите на водача и автопилота , той само се изостри и.
Тъй като съвременните системи в автомобила се контролират по електронен път, дистанционното хакерство не е само въпрос на евентуална кражба на автомобила, но и безопасност в движение. Друг съвременен въпрос за киберсигурността е защитата на личните данни на водача, данните за автомобила, движенията и т.н.
Според Nikkei Asia партньорите ще проверяват различни автомобилни софтуери за уязвимости и ще обменят информация за тях поне веднъж седмично. Членовете на консорциума ще могат да получават най-новата информация за новите методи за хакерски хакерства, които се появиха в света. Този обмен на данни ще ускори премахването на програмните грешки. Японските автомобилни компании харчат до 2,7 млн. долара годишно, за да възлагат на външни изпълнители софтуерни изследвания. Консорциумът ще помогне за оптимизиране на разходите, особено за малките компании.