Когато Suzuki Swift Sport и Toyota Yaris TS се изявяват по завоите, подпомагани от мощните си четирицилиндрови двигатели с по 125 и повече конски сили, адреналинът ви просто няма как да не се покачи. Едно сравнение между малките спортисти с японски произход.
Начинът, по който Suzuki Swift Sport се приближава към червената граница на оборотите на двигателя, напомня за доброто старо минало – меджу 4000 и 7000 оборота в минута, 125-те конски сили на 1,6-литровия двигател наистина могат да бъдат почувствани. Малкият мотор набира обороти с лекота, развърта се с истински спортен хъс, и притежава звук, който надали може да ви остави равнодушни.
Точно по противоположния начин стоят нещата при 1,8-литровия мотор на Toyota. Неговите леко мудни реакции са далеч от директността и спонтанността в характера на Suzuki. 133-те конски сили на двигателя на TS изглеждат толкова послушни, че човек почти започва да си задава въпроса дали всъщност по грешка не е седнал да управлява семеен ван. Въпреки това, звукът на 1,8-литровата машина е сравнително приятен за ухото, но за разлика от Swift набира обороти с известна неохота – тенденция, която се засилва особено осезаемо над границата от 5500 об./мин.
При спринта от място до 100 км/ч, тежащата 1142 килограма Toyota (63 килограма повече от своя опонент) отстъпва на Swift Sport и е в състояние да му покаже своите задни LED-светлини чак при значително по-високо темпо. Същото се отнася и за еластичността на четвърта предавка, че дори и на пета - независимо от по-неблагоприятните показатели за мощност и въртящ момент, Suzuki побеждава дори в тези дисциплини. Късите предавки на прецизно работещата трансмисия на Swift обаче логично оказват и своето негативно влияние върху акустичния комфорт.
Мъници с характер
Независимо от спортния си нрав, и двата автомобила едва ли могат да се определят като идеални средства за продължително шофиране по магистрала, най-малкото поради нестабилното и доста нервно праволинейно движение. Стегнато настроеният Swift следва с готовност всяко движение с волана, спира великолепно, а при отнемане на газта в завой дори с готовност показва склонност към леко занасяне на задницата. За майсторите зад волана това безспорно е истинско удоволствие и сериозен плюс, но за хора без по-професионални умения може да се превърне в сериозен проблем. Хубавото в случая е, че системата ESP е серийна и се включва късно, но ефективно в стабилизирането на автомобила. Не може да не се признае, че с динамичния си темперамент, Suzuki напълно компенсира дори не напълно прецизната работа на кормилната уредба с електрически сервоусилвател.
Toyota създава по-синтетично усещане във всеки един аспект от шофирането – сравнително комфортно настроеният Yaris допада повече като мощен малък автомобил с предвидими реакции, отколкото като спортна машина. Към този характер пасва и отличната гъвкавост на вътрешното пространство, която може да засенчи не малко представители на вановете.
Като към това се добави и богатото оборудване на Toyota, Yaris успява да спечели трудно извоюваната победа в този тест. Но, за един любител на истинските автомобилни емоции, пъргавият и очарователен Swift е безспорният фаворит в сравнението.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ули Йоос
Оценка

1. Toyota Yaris 1.8 TS
Yaris остава верен на характера си дори и в спортната си модификация със 133 конски сили. Поведението на пътя е сигурно, но не и спортно, гъвкавостта на вътрешното пространство е много впечатляваща, а цената изглежда разумна с оглед на богатото оборудване. И все пак - който търси клаически спортен дух, тук е на погрешния адрес.

2. Suzuki Swift 1.6 Sport
Динамично поведение на пътя, двигател с истински спортен характер, прекрасни спирачки и безупречни спортни седалки - Swift 1.6 Sport е блестящо олицетворение за бюджетен модел с характер на спортист. Специфичното поведение на пътя обаче не е за всеки вкус, цената също можеше да бъде и по-ниска.
Технически данни
1. Toyota Yaris 1.8 TS | 2. Suzuki Swift 1.6 Sport | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 98 кВт (133 к. с.) | 92 кВт (125 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
9,0 сек | 9,0 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м | 38 |
Максимална скорост | 194 км/ч | 200 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
8,5 л/100 км | 8,8 л/100 км |
Базова цена | 31 780 лева | --- |
georgi
:)
Samuel
Samuel