Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Yaris TS срещу Swift Sport: Малки атлети

18.05.2007 12:05 2
2
2571814561

Когато Suzuki Swift Sport и Toyota Yaris TS се изявяват по завоите, подпомагани от мощните си четирицилиндрови двигатели с по 125 и повече конски сили, адреналинът ви просто няма как да не се покачи. Едно сравнение между малките спортисти с японски произход.

Начинът, по който Suzuki Swift Sport се приближава към червената граница на оборотите на двигателя, напомня за доброто старо минало – меджу 4000 и 7000 оборота в минута, 125-те конски сили на 1,6-литровия двигател наистина могат да бъдат почувствани. Малкият мотор набира обороти с лекота, развърта се с истински спортен хъс, и притежава звук, който надали може да ви остави равнодушни.

Точно по противоположния начин стоят нещата при 1,8-литровия мотор на Toyota. Неговите леко мудни реакции са далеч от директността и спонтанността в характера на Suzuki. 133-те конски сили на двигателя на TS изглеждат толкова послушни, че човек почти започва да си задава въпроса дали всъщност по грешка не е седнал да управлява семеен ван. Въпреки това, звукът на 1,8-литровата машина е сравнително приятен за ухото, но за разлика от Swift набира обороти с известна неохота – тенденция, която се засилва особено осезаемо над границата от 5500 об./мин.

При спринта от място до 100 км/ч, тежащата 1142 килограма Toyota (63 килограма повече от своя опонент) отстъпва на Swift Sport и е в състояние да му покаже своите задни LED-светлини чак при значително по-високо темпо. Същото се отнася и за еластичността на четвърта предавка, че дори и на пета -  независимо от по-неблагоприятните показатели за мощност и въртящ момент, Suzuki побеждава дори в тези дисциплини. Късите предавки на прецизно работещата трансмисия на Swift обаче логично оказват и своето негативно влияние върху акустичния комфорт.

Мъници с характер

Независимо от спортния си нрав, и двата автомобила едва ли могат да се определят като идеални средства за продължително шофиране по магистрала, най-малкото поради нестабилното и доста нервно праволинейно движение. Стегнато настроеният Swift следва с готовност всяко движение с волана, спира великолепно, а при отнемане на газта в завой дори с готовност показва склонност към леко занасяне на задницата. За майсторите зад волана това безспорно е истинско удоволствие и сериозен плюс, но за хора без по-професионални умения може да се превърне в сериозен проблем. Хубавото в случая е, че системата ESP е серийна и се включва късно, но ефективно в стабилизирането на автомобила. Не може да не се признае, че с динамичния си темперамент, Suzuki напълно компенсира дори не напълно прецизната работа на кормилната уредба с електрически сервоусилвател.

Toyota създава по-синтетично усещане във всеки един аспект от шофирането – сравнително комфортно настроеният Yaris допада повече като мощен малък автомобил с предвидими реакции, отколкото като спортна машина. Към този характер пасва и отличната гъвкавост на вътрешното пространство, която може да засенчи не малко представители на вановете.

Като към това се добави и богатото оборудване на Toyota, Yaris успява да спечели трудно извоюваната победа в този тест. Но, за един любител на истинските автомобилни емоции, пъргавият и очарователен Swift е безспорният фаворит в сравнението.

Текст: Йорн Томас
Снимки: Ули Йоос

Оценка

1. Toyota Yaris 1.8 TS

1. Toyota Yaris 1.8 TS

Yaris остава верен на характера си дори и в спортната си модификация със 133 конски сили. Поведението на пътя е сигурно, но не и спортно, гъвкавостта на вътрешното пространство е много впечатляваща, а цената изглежда разумна с оглед на богатото оборудване. И все пак - който търси клаически спортен дух, тук е на погрешния адрес.

2. Suzuki Swift 1.6 Sport

2. Suzuki Swift 1.6 Sport

Динамично поведение на пътя, двигател с истински спортен характер, прекрасни спирачки и безупречни спортни седалки - Swift 1.6 Sport е блестящо олицетворение за бюджетен модел с характер на спортист. Специфичното поведение на пътя обаче не е за всеки вкус, цената също можеше да бъде и по-ниска.


Технически данни

1. Toyota Yaris 1.8 TS 2. Suzuki Swift 1.6 Sport
Работен обем --- ---
Мощност 98 кВт (133 к. с.) 92 кВт (125 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,0 сек 9,0 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
39 м 38
Максимална скорост 194 км/ч 200 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
8,5 л/100 км 8,8 л/100 км
Базова цена 31 780 лева ---
Коментари

georgi
:)

Samuel
Samuel

comments powered by Disqus