Тунинг фирмата Specialty Vehicle Engineering (SVE) създаде версия на Camaro с огромен работен обем и чудовищна мощност
Около година преди края на производството на легендарния спортен модел Camaro, тунинг специалистът Specialty Vehicle Engineering (SVE) реши да изпрати модела по един подобаващ и доста интересен начин. Под предния капак на екстремната машина работи V8, който се базира на алуминиевия агрегат GM LT1. Двигателят е получил нови бутала, специален колянов вал, преработени цилиндрови глави и по-голям механичен компресор, а кубатурата е увеличена от 6,2 на 6,8 литра. Модификации има също и по впръскването, запалването и налягането на компресора. Спортната изпускателна система също допринася както за по-спортния звук, така и за увеличаването на мощността.
При опцията Stage 1 внушителният V8 достига показатели от 1115 к.с. и 1234 Нм. Който поръча Stage 2, получава1166 кс. и 1302 Нм. Първият вариант се комбинира с автоматик, докато Stage 2 е оборудван с механична трансмисия.
И двете версии са сравнително дискретни като дизайн - открояват се с по-скоро малки промени като декоративни ивици с надпис Yenko и карбонов преден капак с нов въздухозаборник. Малък карбонов спойлер на ръба на задния капак осигурява допълнителен аеродинамичен натиск върху задната част. От SVE са оборудвали автомобила с 20-цолови алуминиеви ковани колела Nitto с гуми 285/30 на задния мост. Интериорът почти не е пипан, тук се виждат единствено емблеми Yenko и специални стелки.
Yenko планира да произведе едва 50 екземпляра, които ще се дистрибутират през дилърите на GM в САЩ и Канада. Цените за тунинг пакета започват от около 79 000, което е повече от цената на самия автомобил, започващ от 64 400 евро зад Океана.
Текст: Божан Бошнаков