Bugatti Chiron ще стъпи на пазара в края на 2015 или началото на 2016 година с модифициран W16 двигател и 1500 к.с. Първият прототип беше заснет съвсем наскоро.
Chiron – това име ни е познато отнякъде. Правилно, през 1999 г. с 18/3 Chiron марката Bugatti презентира една концепция на спортен автомобил, която по-късно се превъра в серийния Veyron. Моделът беше скициран от Фабрицио Джуджаро в типично италиански дизайн. С Chiron компанията почете състезателя Луис Александър хирон. От компанията наскоро съобщиха, че наследниците на Veyron ще носят именно това име.
Още преди известно време, източници, които бяха натоварени с разработването на модела разкриха, че осемлитровия W16 двигател е интегриран в хибридна система. Наследникът на Bugatti Veyron е много тясно свързан с концепцията на предшественика си и отново трябва да предлага на своите притежатели привилегията да имат най-бързия ежедневен сериен автомобил на света.
В момента се тестват пет модела с различни задвижващи звена. Един от тези прототипи вече беше уловен по време на изпитанията. Под леко модифицираната каросерия на Veyron, инженери тестват първите компоненти на задвижването. Освен това в задната част липсва покритие поради което задвижващия агрегат спокойно се вижда.
460 км/ч максимална скорост
Едно нещо е сигурно – супермощният двигател W16 на Bugatti Chiron отново е позициониран пред задния мост и изпраща мощта си към четирите колела. За предаването на въртящия момент отговаря седемстепенна кутия с два съединителя. Моторът е получил система за директно впръскване на горивото, с цел да покрие Euro 6 нормите.
Bugatti Chiron трябва да стане най-бързият автомобил в света
Допълнително ще бъдат монтирани електрически задвижвани турбокомпресори. Един електромотор, интегриран в трансмисията, заедно с литиево-йонната батерия формира неконвенционалната част от задвижването. Bugatti ще трябва да ограничи максималния въртящ момент до 1500 Нм. След компютърните симулации максималната скорост е определена на 460 км/ч, а спринтът от нула до 100 се реализира под 2,5 секунди.
Най-разнообразни електронни асистенти ще подпомагат водача при управлението на тежащия малко под два тона суперспортен автомобил. Както и при настоящия модел, той си остава с двуместна конфигурация и с изключително изискан интериор. Твърди се обаче, че Bugatti Chiron ще значително по-просторен в сравнение със своя предшественик.
От друга страна Bugatti Galibier, което бе представено като студия през 2009 година, вероятно никога няма да прекрачи статута на концептуален автомобил. Тогавашният изпълнителен директор на марката заяви, че четиривратото Bugatti „ще обърка клиентите".