През следващите няколко месеца ще наеме над 1000 квалифицирани служители
Растежът в Porsche продължава, като работната сила непрекъснато се увеличава, въпреки нарастващата електрификация в целия моделен диапазон. В края на 2018 г. в компанията са заети 32 325 души, което представлява увеличение с 2548 служители или с 8,5% в сравнение с предходната година. В това отношение може да бъде посочен особено окуражаващ пример при приминаването на повече от 650 колеги от временни на постоянни договори; промяна, която се налага от продължаващата положителна тенденция в бизнеса. И няма признаци за спиране на този растеж. През следващите няколко месеца компанията възнамерява да наеме над 1000 квалифицирани служители, само за производството на Taycan и производния Taycan Cross Turismo, като и двата автомобила са първите електрически спортни модели, излизащи от Цуфенхаузен. Производството на Taycan ще генерира общо 1500 нови работни места. 160 000 молби и коефициент на текучество от 0,7% през 2018 г. също показват, че привлекателността на Porsche като работодател продължава.
Производителят на спортни автомобили почти удвои работната си сила от 2012 г. насам, като поколенията (родени между 1980 и 1995 г.) или дори по-младите съставляват над 50% от настоящите служители на Porsche. Важна стратегическа цел за компанията е да увеличи дела на жените в цялата работна сила: когато този показател е едва 12% през 2012 г., сега той е приблизително 16%. „Броят на жените на ръководни позиции се утрои през този период. Общият растеж показва, че сме много привлекателен работодател за жените и сочи, че следваме правилната стратегия за развитие на служителите ”, коментира Андреас Хафнер, член на Изпълнителния съвет, отговарящ за човешките ресурси и социалните въпроси в Porsche.
Андреас Хафнер продължава: „Ако искаме да накараме повече жени да отидат на ръководни позиции, трябва последователно да изпълним стратегията си“.
Обучението е първата стъпка към постигането на тази цел и вече делът на жените стажанти, преминали през техническо обучение, се е увеличил от 6% на почти 30% през последните няколко години. Следващата стъпка е целенасоченото набиране на квалифицирани жени. Възможно е да бъдат наети жени до поне 21% от наличните позиции през 2018 г. Систематичното нарастване на жените в общата работна сила води до желан дългосрочен ефект, който се отразява във факта, че 21% от новите назначения са извършени в ръководството през миналата година .
Като цяло, Porsche успешно повиши привлекателността си като работодател още през 2018 г. - има многобройни рейтинги на работодателите, което потвърждава това, да не говорим за рекордните 160 000 получени заявления за работа. Проучването на мнението на служителите през 2018 г. също подчертава популярността на Porsche като работодател: 94% от служителите твърдят, че считат производителя на спортни автомобили за привлекателен работодател. “Нашите служители са много доволни да работят с нас и да се идентифицират силно с компанията и нейните продукти”, казва Хафнер, като посочва, че “изключително ниската степен на текучество на персонала под един процент” е още едно доказателство за това. Разбира се, фактът, че Porsche наблюдава развитието на служителите от горе до долу като част от концепцията за обучение през целия живот, също играе роля за неговата популярност като работодател. Успехът на тази концепция се вижда лесно: през 2018 г. производителят на спортни автомобили отново запълни около 80% от ръководните позиции от собствените си служители.