Под капака ще бъде монтиран осемлитров турбо W16 двигател с мощност до 1000 к.с.
За проекта Galibier мнозина вероятно вече не си спомнят. Демонстрационният автомобил с пет врати видя бял свят през 2009 г., през 2011 г. получи зелена светлина за серийно производство, а през 2014 г. тогавашният главен шеф на Bugatti Волфганг Шрайбер отказа да пусне хечбека на поточната линия, като реши да се съсредоточи върху наследника на Veyron – супер автомобила Chiron.
Вече предплатените автомобили Chiron ще стигнат при клиентите си през октомври, така че е време да се мисли за нови модели. На масата на сегашния шеф Волфганг Дюрхаймер според самия него са "четири стратегически алтернативи" и Galibier е един от тях. Той не крие факта, че е привърженик на хечбека
Точни технически параметри на концепта Galibier (на водещата снимка) както тогава, така и сега няма. Известно е, че под капака ще бъде монтиран осемлитров турбо W16 двигател с мощност до 1000 к.с., а максималната скорост - над 380 км/ч. Моделът с пет врати може да стане най-бързият автомобил в луксозния сегмент.
Ясно е, че ако бъде одобрен, серийният Galibier ще трябва да споделя почти всичко с Chiron (на втората снимка). Най-вероятно агрегатът W16 ще бъде дефорсиран: за хечбека 1500 к.с. и1600 Нм са твърде много. Но седемстепенната автоматична предавателна кутия с два съединителя за момента е най-подходяща.
Разбира се, Дюрхаймер не може да решава сам. Той трябва да се вслуша в мнението на висшето ръководство на VW Group. Ако не Galibier, тогава кой друг? Не е изключено марката Bugatti по примера на Lamborghini Urus, Lentley Bentayga и Maserati Levante да реши да направи собствен кросоувър. Или пък по-малък брат на Chiron (вървят слухове, че открита версия на Chiron вече в процес на разработка). На кантара натежават хибриди и електрически варианти. Шефът на компанията заяви, всички обсъждани възможности са "сензационни". А Bugatti наистина може да изненадва.