Според съда компанията използва системата незаконно, без да има патент за нея
В края на миналата седмица федералният съд в Карлсруе постанови, че отсега нататък Daimler не може да продава немските роудстъри и кабриолети с отоплителната система на врата Airscarf (въздушен шал). Освен това компанията е задължена да я премахне във всички произведени до момента автомобили, които все още не са достигнали до клиентите, както и да премахне всякаква реклама на тази система в страната.
Въздуховодът в подглавника създава топлинен остров около главата на водача дори при шофиране на открит автомобил в студено време. Системата Airscarf дебютира на роудстъра Mercedes-Benz SLK от моделната 2004 година (индекс R171 индекс). По-късно тази опция се появи на всички открита модели на марката , в това число и в обновения наскоро SL.
Според съда компанията Daimler използва системата незаконно, без да има патент за нея. Съдът е взел страната на изобретателя на "шала" Лудвиг Шацингер, който го патентова през 1996 г. (Самият Лудвиг не използва думата шал, но същността на системата не се променя). Делото срещу Daimler е заведено от лицензионен орган, който е упълномощен от Шатингер.
Според данни на добре информирани източници в момента системата Airscarf е монтирана в около 2/3 от продадените кабриолети на марката. Дали Шацингер съди други компании, които предлагат подобна функционалност за системата,все още е неизвестно.
По-рано същият проблем е бил разгледан в други два по-нискостоящи съдища, които решават спора в полза на автомобилния гигант. В третото дело Шацингер постига своята цел. Сега Daimler е длъжен да уведоми съда за броя на продадените автомобили с таза система за цялото време на нарушаването на авторските права. Производителят ще трябва да плати обезщетение на автора (съдът ще определи сумата). От компанията заявяват, че са изумени от решението на съда, но не оповестява следващите си стъпки. Интересното е, че срокът на защитата на авторските права върху системата изтича на 25 декември тази година, и ако Лудвиг не поднови патента си, Daimler може отново да я продава без последици. Но не е изключено автомобилният гигант да постигне споразумение с автора на патента преди изтичането на този срок.