Вероятността за пътен инцидент е с 50% по-ниска, ако се активира софтуерът
Департаментът по транспорта в Калифорния забрани компанията Tesla да използва в рекламите си думата "автопилот", "самостоятелно шофиране" и "безпилотен", съобщава Government technology. Мерките се обясняват с това, че тези понятия не могат да бъдат прилагани за автомобили, които изискват личното присъствие на водача зад волана. В момента системата за полуавтономно управление е достъпна в моделите Model S и Model X.
По-рано компанията Tesla се отказа да използва термина "автопилот" на китайския си уебсайт, припомня Reuters Това стана след инцидент, свързан с електромобил Model S в Пекин. Собственикът на колата в момента на произшествието е бил активирал автопилота и не е успял да изпревари паркиран автомобил. В резултат на инцидента са пострадали двете превозни средства. По този повод притежателят на Model S, каза, че компанията явно е надценила системата, като я нарича "автопилот" и въвежда своите клиенти в заблуда.
След този инцидент компанията замени термина "автопилот" със словосъчетанието "асистент при управление ". При това Tesla не потвърди, че смяната на терминологията е имала нещо общо с инцидента в Пекин.
По-рано Националната служба за безопасност на движението по пътищата на САЩ започна разследване след пътнотранспортно произшествие с автомобил Tesla, при което шофьорът е починал зад волана, като по това време е карал на автопилот, съобщи Reuters, като се позовава на изявление на ведомството. Инцидентът е станал на 7 май в Уилистоун, Флорида. При произшествието пикап и автомобил се сблъскват на кръстовище.
На свой ред Tesla обяви, че това е първият известен случай на инцидент с фатални последици през цялото време на използване на автопилот в автомобилите на компанията и обясни, че нито водачът на Tesla, нито автопилотът са забелязали бяло ремарке на пикапа заради ярката светлина, при което не са се активирали спирачките.
В същото време представител на компанията подчерта, че автопилотът е спомагателна функция и изисква водачът да държи ръцете си на волана. Автомобилът постоянно напомня за това и автоматично забавя, докато шофьорът не постави ръцете си на кормилото. Тази функция все още е в бета изпитание, подчертаха от Tesla.
Според шефа на компанията Илън Мъск функцията автопилот в електрическите автомобили намалява вероятността от произшествия с 50%. "Вероятността за пътен инцидент е с 50% по-ниска, ако се активира автопилотът. Дори и най-ранната версия на системата за безпилотно управление е два пъти по-безопасна, отколкото самия шофьор ", каза Мъск по време на световна енергийна конференция.
Американската компания ще пусне своя първи изцяло автономен автомобил до две години. Според Мъск Tesla има всички необходими компоненти за създаване на безпилотен автомобил. Междувременно компаниите трябва да решат редица проблеми с държавните регулаторни органи.