“Porsche Unseen” дава поглед към неиздавани концептуални автомобили
Под заглавие „Porsche Unseen“ Porsche за първи път публикува дизайнерски проекти от 2005 до 2019 г., които досега са били държани под ключ. Производителят на спортни автомобили показва впечатляващи визии на 15 различни автомобила. Ранните проучвания обхващат сегментите „Отделяне“, „Малки бунтовници“, „Хиперавтомобили “ и „Какво следва?“. По този начин Porsche предлага изключителна представа за своя процес на проектиране - от първия чертеж до готовия модел, готов за серийно производство.
„Хората по целия свят обичат вечния и иновативен дизайн на нашите спортни автомобили,“ казва Оливер Блуме, председател на изпълнителния съвет на Porsche AG. „Визионерските концептуални проучвания са в основата на този успех: те осигуряват набора от идеи за дизайна на Porsche утре и комбинират нашата силна традиция с проследяващи бъдещи технологии.“
Непубликуваните преди това дизайнериски проекти са представени от редакцията на Porsche в поредица статии. Форматът за уеб телевизия 911: Magazine също е посветил епизод на избрани разработки и изследва връзката между проучванията и настоящите производствени модели заедно с главния дизайнер на Porsche Михаел Мауер. За феновете на марката книгата, озаглавена „Porsche Unseen“, излиза днес от издателство Delius Klasing. Заинтересованите читатели получават подробен поглед зад кулисите на Style Porsche. Изборът от изследвания също ще бъде показан по-късно, за да могат феновете да се възхищават на живо: Музеят на Porsche ще интегрира моделите в изложбата през 2021 г.
Процесът на проектиране: от първия чертеж до управляемия прототип
Процесът на проектиране започва със скица. Това се визуализира в следващата стъпка като 3D модел. Веднага след като една идея трябва да бъде доразвита, се произвеждат малки модели в мащаб 1: 3, след което следвани от твърди модели в мащаб 1: 1. „Виртуалният свят е първата стъпка, но особено трябва да изпитате необичайните модели в действителност, за да разберете дали автомобилът има малки, големи или изненадващи пропорции“, казва Михаел Мауер, вицепрезидент на Style Porsche. За разлика от разработването на производствен модел, при който няколко модела винаги се разработват с различни стилови формати, проектите за визия, от друга страна, се концентрират върху визия на един модел , която служи като протагонист на централната идея.
„Porsche умишлено има само едно дизайнерско студио - разположено в непосредствена близост до разработката“, казва Михаел Мауер. "Вайсах е нашият епицентър. Вместо да отварят студия за модерен дизайн в далечните мегаполиси на Северна Америка и Азия, нашите дизайнери идват от цял свят в Porsche във Вайсах, за да създадат най-новите спортни автомобили и автомобилни визии в основата на марката.В дизайнерското студио на Porsche работят над 120 дизайнери, експерти за интериор, екстериор, цветове и материали, конструктори на модели, моделисти и инженери.
Дизайнерските разработки: пътуване на ума към бъдещето на мобилността
"Що се отнася до визиите, които разработваме, не става въпрос за извеждането на всеки автомобил на пътя. Вместо това е по-скоро въпрос за създаване на креативно пространство и връзка с бъдещето", казва Михаел Мауер, когато описва процеса на проектиране и добавя: "Има две възможности за продължаване на развитието като марка: или подобрявате продуктите си от настоящето, тоест стъпка по стъпка. Трудно е обаче да бъдете наистина иновативни в този процес. Или давате безплатно креативността си. Идеята е да оставите мислите ви да прескочат вдругиден, а след това да се върнете от там към утре. "
Въз основа на тази идея, Porsche разработва идентичността на продукта и марката, която характеризира и осигурява външния вид на всички модели в дългосрочен план. Дизайнерския език на бъдещите модели се развива от дългосрочната визия. В този процес целта на по-високо ниво е да се съчетае дизайнерската ДНК на Porsche с най-съвременното автомобилно инженерство. От една страна, това осигурява иновативните възможности на бъдещите модели на Porsche, а от друга, също така предоставя еволюционна препратка към богатата история на Porsche. По-подробен поглед към някои примери:
Porsche 919 Street (2017; модел от глина 1: 1) е разработен на базата на технологията, използвана в Porsche 919 Hybrid, обещавайки да направи вълнуващото шофиране на състезателния автомобил кола LMP1 достъпна за шофьори аматьори. Под външната обвивка са въглеродният монокок и мощното хибридно състезателно задвижване с мощност 900 к.с., което помогна на Porsche 919 да постигне многобройни победи в Льо Ман. Размерите и междуосието също са същите като на състезателния автомобил.
Със своя спартански, пуристичен кокпит, характерната радиаторна решетка на радиатора над средно разположения двигател, червените графични елементи и предложените перки отзад, компактният Porsche Vision Spyder (2019; твърд модел 1: 1) ясно припомня Porsche 550-1500 RS Spyder от 1954 г. В същото време проучването има за цел да доразвие дизайнерската идентичност на Porsche и да предостави набор от идеи за бъдещи детайли .
Визията Porsche „Renndienst“ (2018; твърд модел 1: 1) е безплатната интерпретация на семейна концепция за пространство за шестима души. Дизайнерският екип е проектирал футуристична „космическа совалка“ с вълнуващи пропорции. Изследването показва как дизайнерската ДНК на Porsche с характерното си повърхностно моделиране може да бъде прехвърлена в непознат сегмент на превозното средство за марката. В интериора пътниците намират удобна и модулна пътническа кабина. Шофьорът седи на централно шофьорско място. Технологията с изцяло електрическо задвижване е разположена в дъното. В резултат на това пътниците могат да се насладят на неочаквано щедро пространство и пътуване, съчетано с усещане, подобно на Porsche.
Книгата „Porsche Unseen“ вече се предлага от търговците с ISBN номер 978-3-667-11980-3. Проучванията на дизайна са представени подробно на 328 страници с впечатляващи снимки от Стефан Богнер и информативен текст от Ян Карл Байдекер. Издава се от Delius Klasing Verlag и се предлага и в магазина на музея на Porsche