Себастиен Льоб и Даниел Елена със Citroen C4 WRC финишираха втори на рали “Швеция”. Техните съотборници Дани Сордо и Марк Марти заеха дванайсетата позиция в генералното класиране.
Въпреки че в Монте Карло C4 WRC направи феноменален дебют, печелейки първите две места, в екипа на Citroen имаше известна доза притеснение относно представянето на новия автомобил на снега в Швеция. Целият отбор с нетърпение очакваше предизвикателството на заледените терени и отговора на въпроса доколко C4 WRC е конкурентноспособен и на трасета, различни от асфалт.
Ги Фреклен бе обнадежден от информацията, която получи след първия състезателен ден: “Въпреки че в петък Льоб първи преминаваше по скоростните отсечки, C4 WRC доказа, че има потенциал да се бори за победата и на сняг и лед. Това е отлична констатация, която ни кара да гледаме с надежда към бъдещите състезания.”
Себастиен Льоб бе на същото мнение: “Надпреварата в Швеция няма нищо общо с рали “Монте Карло”. Реално ние отново стартирахме от нулата. С нетърпение очаквах първите резултати на C4 при зимни условия и мога да кажа, че съм очарован от представянето. Имах възможност да поддържам темпото на лидерите и да се боря за първата позиция, което ме кара да се чувствам уверен за останалата част от сезона, тъй като настройките за сняг и черни пътища не се различават толкова. Мисля, че не сме далеч от нивото, което трябва да гоним в останалите стартове от Световния рали шампионат.”
Дани Сордо имаше много по-сериозни трудности от своя съотборник. Младият испанец бе наясно, че няма достатъчно опит в суровите зимни условия и че реално трябва да трупа опит по заснежените трасето вместо да се бори за първото място. Проблемите по време на втория етап допълнително затрудниха пилота на Citroen C4. “Трябваше да намеря подходящото темпо, въпреки че допуснаха грешка още в началото на надпреварата. Фокусирах се върху контрола над автомобила и върху трупането на опит в нехарактерните за мен условия.”
Себастиен стартира втория ден от надпреварата с победа в деветата скоростна отсечка и призна, че ще се възползва от всяка възможност да се бори за титлата. Малко по-късно обаче, поради погрешен избор на гуми, трикратният световен шампион изостана от лидера Маркус Грьонхолм. Стабилната разлика отказа Себ от борбата за титлата и той прецени, че е по-удачно да запази втората позиция и да се подготви за предстоящия старт в Норвегия. “Точно в момента, когато бяхме близо до Маркус, който най-много заслужава победата в Швеция, решихме да използваме различен тип гуми и да наваксаме изоставането”, коментира Льоб. “Стратегията обаче се оказа неуспешна. Наистина е неприятно, когато губиш шансове за първото място поради такава причина, но осемте точки са добър резултат, тъй като благодарение на тях аз отново ще бъда на върха във временното класиране при пилотите. Екипът на Citroen имаше възможност да види и потенциала на C4 WRC, което също ни кара да се чувстваме спокойни за бъдещите стартове от Световния рали шампионат.”
Ги Фреклен напусна Швеция в прекрасно настроение. “Въпреки различния характер на надпреварата спрямо рали “Монте Карло”, ние доказахме че C4 WRC има сериозен потенциал и при изцяло зимни условия”, коментира босът на Citroen Total WRT. Себастиен и Дани са доволни от поведението на автомобила, който според техните думи е добре балансиран и се управлява с лекота. Осемте точки на Себ имат голямо значение, както и точката, която Дани спечели за отбора. Всичко бе в рамките на нормалното. Няма как да очакваме повече. Сордо наистина има много малко опит на сняг, но той го използва в максимална степен, за да участва в надпреварата така, както желаех и аз. Начинът, по който протече състезанието отново доказа, че за да спечелиш рали “Швеция”, трябва да си перфектен във всяко едно отношение. Така е и във Финландия. Ако искаш да се бориш с Маркус, е необходимо да обръщаш внимание на всеки един детайл.”
Дани Сордо бе последователен в ролята си на ученик и постигна целта си. “Радвам се, че успях да стигна до финала, но не мога да кажа, че съм напълно доволен от представянето”, заяви младият испанец. “Все още съм твърде нерешителен. В много от завоите не бях на ниво и изгубих ценно време. Наистина натрупах немалко опит, но все още има какво да уча”. Сордо завърши на дванайсета позиция, но спечели една точка за екипа на Citroen, която остави френския тим на върха в класирането при производителите.