Как автомобилни производители агитират за ваксиниране
Заедно с над 150 фирми много автомобилни производители и концерни от бранша за мобилност публикуват на своите страници в социалните медии реклами за спасителните инжекции.
В разгара на четвъртата вълна на коронавируса повече от 150 компании за първи път призовават заедно за ваксиниране и с тази цел променят своите маркови и рекламни послания. Пъстрата група беше събрана от берлинската рекламна агенция Antoni. Освен познати марки за потребителски стоки и онлайн магазини към кампанията се присъединиха и много автомобилни производители и фирми, работещи в областта на мобилността, за да призоват към ваксиниране по своите канали в социалните медии. При Citroën кампанията за ваксиниране се поддържа чрез послание в Туитър: „Пандемията може да бъде превъзмогната само ако възможно най-много хора бъдат ваксинирани, затова Ви молим: Независимо дали става дума за първа, или бустерна ваксина, приемете предложението за ваксиниране и така защитете себе си и близките си!“ При Porsche нещата стигат почти до философия: „Ние сме мечтатели. Да следваме мечтите си, за нас е толкова естествено, колкото и да поемаме рискове. И понеже трябва да има утрешен ден, за който да мечтаем – отидете и се ваксинирайте!“
Максимално внимание
„Марките имат влияние и то е с голям обхват. Защо да не го използваме за посланието, че ваксинирането е на-добрият път за всички нас за изход от пандемията?“, обяснява Свен Дьоренбехер от берлинската рекламна агенция Antoni, която измисли кампанията. И понеже става дума не за реклама на отделни марки, а на ваксинирането, кампанията е комбинирана с официалния хаштаг (#zusammengegencorona = заедно срещу Corona) на разяснителната кампания на Федералното министерство на здравеопазването
Канцлерът също се включва
На борда на кампанията се качи и току-що избраният канцлер Олаф Шолц: „Ще победим коронавируса само ако действаме заедно. От решаващо значение е възможно най-много граждани и гражданки да се ваксинират. …радвам се на всички, които участват и помагат и които издигат гласа си и подкрепят кампанията „Заедно срещу Corona“, каза Шолц.
Заключение
Логотипите и марковите послания са нещо като фамилно сребро за всички големи марки. Който иска да се докосне до тях, има нужда не само от добри аргументи. Ясното съзнание за спасителната роля на ваксинирането идва точно навреме: Новият канцлер Олаф Шолц обеща 30 милиона бустерни ваксинации до края на годината – и ще се нуждае от помощта на всяка марка!
В галерията показваме някои от остроумните и креативни послания за ваксиниране (на немски: Impfen) на известни производители.
Текст: Йохен Кнехт