Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Започва национална кампания за толерантност на пътя

18.03.2011 09:08
Започва национална кампания за толерантност на пътя

Национална кампания за повече толерантност на пътя между леките и тежкотоварни автомобили в България стартира официално днес. 100 000 стикера с посланието „Аз съм толерантен, а ти?” пуска Волво Тръкс.

"Малки и големи заедно на пътя” е инициирана от Волво Тръкс под егидата на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков с подкрепата на КАТ, ИА „Автомобилна администрация”, Българската асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи, браншови организации и съюзи на превозвачите у нас.

Целта на кампанията е повече сигурност на пътя и намаляване на пътнотранспортните произшествия чрез повишаване толерантността и информираността на шофьорите на автомобили и камиони у нас. В рамките на „Малки и големи заедно на пътя” ще бъде издадена брошура със съвети за водачите на автомобили, ще бъдат проведени серия от публични събития, образователна радиокампания и кампания в социалните мрежи.

„Като част от кампанията Волво Тръкс ще разпространи и 100 000 стикера за автомобили и камиони с посланието „Аз съм толерантен, а ти?”. Надяваме се, че хората ще станат съпричастни с тази идея, защото усилията на институциите за спирането на войната по пътищата ще имат много по-добър резултат, ако срещнат добрата воля на шофьорите”, обясни Александър Санин, управител на Волво България.

Първите 100 стикера и брошури бяха раздадени днес на Пернишко шосе на изхода на София при съвместна проверка на леки и тежки автомобили, проведена от „Пътна полиция” при СДВР и ИА „Автомобилна администрация”. На място бе направена и демонстрация на т. нар. „мъртва зона” за обратна видимост в огледалата на камионите, която често не се отчита от водачите на леки автомобили.

Според данни на КАТ сравнително нисък процент от тежките катастрофи в страната през 2010 година – 6,4%, са по вина на шофьора на камион. В същото време делът на ПТП-та по вина на шофьор на лек автомобил е близо 65%. Анализ на цифрите показва, че разликата се дължи не само на по-високия дял на леки автомобили в трафика, но и на по-слабата информираност на техните шофьори.

Данните за района на СДВР за същия период показват, че от всички катастрофи 9,9% са по вина на камион, а 72,4% са по вина на водачи на леки автомобили. Според експертите намаление на броя на катастрофите може да бъде постигнато само с двупосочен процес – образоване на шофьорите на автомобили и повишаване на толерантността на всички на пътя.

„Убедени сме, че шофьорите на автомобили има какво да научат за спецификите на движение на камионите, а шофьорите на камиони могат да използват професионалния си опит още по-добре. Време е да разберем, че на пътя не трябва да сме врагове, отговорното поведение няма размер, а малките жестове имат голямо значение за спасяването на човешки живот”, категоричен е Александър Санин.

Данните на КАТ показват още, че за периода 1 януари – 15 март 2011 година се отчита спад на всички пътнотранспортни произшествия в страната спрямо същия период на миналата година. Регистрираните тежки катастрофи са с 12 по-малко или 945 спрямо 957 за 2010 г. В същото време се наблюдава леко увеличаване на броя ПТП, в които е участвал камион, като вината не задължително на водача му. Те са с 9 повече (75 спрямо 66 за 2010 г.). Загиналите в тези катастрофи обаче са двама по-малко в сравнение със същия период на 2010 година (11 спрямо 13 за 2010 г.).

Анализ на данните показва, че и при ПТП по вина на камион, и при ПТП по вина на автомобил, основните причини са несъобразена скорост и отнемане на предимство. Други масови грешки са неспазването на дистанция и неправилно движение назад. От КАТ отчитат още, че катастрофите по вина на камиони много по-рядко са заради употреба на алкохол от страна на шофьора, като това са едва 2,6% от всички случаи за 2010 година. За сравнение при леките автомобили инцидентите с виновен водач с алкохол в кръвта са близо 5% за същия период.

Противно на очакванията най-много ПТП с участие на тежкотоварен автомобил (без оглед вина на шофьор) не се случват в летния сезон на усилено пътуване, а през зимните месеци с по-тежка пътна обстановка.

Коментари
comments powered by Disqus