Ще бъде построен върху платформата Premium Platform Electric (PPE), дело на Porsche и Audi
Третото поколение на кросоувъра Porsche Macan (според номерацията на самата компания) излезе за първи път на пътни тестове. Разбира се, той все още е покрит със солидна маскировка, която изкривява броните и формата на стъклото, но първите заключения относно пропорциите на каросерията могат да бъдат направени. Автомобилът ще бъде по-подобен на купе от сегашния, със силно наклонено задно стъкло и издигащо се крило в долния си край.
Macan ще бъде построен върху платформата Premium Platform Electric (PPE), разработена съвместно от Porsche и Audi. Като цяло PPE ще бъде в основата на няколко автомобила, тъй като предполага вариация в междуосието, следата, височината на пода, параметрите на двигателите и батерията.
Камуфлажът върху оптиката и върху самата каросерия има за цел да обърка, причинявайки асоциации или с Cayenne, или с актуалното поколение Macan. Всъщност тук ще има повече стилистични препратки към Taycan. Накрайниците на изпускателната система , разбира се, са фалшиви.
Припомняме, че предстоящият Macan ще бъде само електрически автомобил, а инсталирането на двигател с вътрешно горене в него изобщо не се очаква. Той трябва да бъде произвеждан в завода в Лайпциг, който сега сглобява сегашното поколение Macan. Между другото, настоящият бензинов кросоувър ще премине през друго обновяване и за известно време ще се продава паралелно с електрическия наследник. Новият Macan ще се появи на пазара през 2022 г., въпреки че премиерата вероятно ще се състои по-рано, още през 2021 г.
През първите девет месеца на 2020 г. Porsche продаде 191 547 автомобила (-5% спрямо същия период на миналата година). От тях 10 944 са предоставени от електрическия Taycan. Това е истински скок, тъй като от септември до декември 2019 г. са продадени 813 такива електромобила.
Рано е да се говори за окончателните параметри на Macan. Само официално е обявено, че следващият Macan ще получи 800-волтова бордова система и ще се базира на новата PPE архитектура. Но най-вероятно тя ще има няколко версии по отношение на мощността на електрическите двигатели (приблизително в диапазона от 400-700 к.с.и) и капацитета на батерията. До 2025 г. 50% от всички автомобили Porsche трябва да бъдат с електрическо задвижване, посочват от компанията, което означава както електрически автомобили, така и хибридни модели. Сравнително достъпен (според стандартите на марката) електрически автомобил трябва да играе важна роля в изпълнението на този план.