Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Започват продажбите на IONIQ Plug-in в Европа

19.05.2017 10:12

Глобалната стратегия на Hyundai Motor цели да пусне в продажба 14 екоавтомобила до 2020 г.

Hyundai Motor обещава наелектризиращо лято през 2017 г. с IONIQ Plug-in Hybrid, който ще пристигне в шоурумите в Европа. IONIQ е първият автомобил в света с три електрифицирани двигателя. Plug-in Hybrid е най-новият модел, който предстои да бъде пуснат на пазара след успешното представяне на Hybrid и Electric през втората половина на 2016 г. Гамата IONIQ демократизира технологиите, като прави е-мобилността по-достъпна. Тя е част от глобалната стратегия за устойчивост на Hyundai Motor, която включва пускането на пазара на 14 екологични автомобила до 2020 г., включително пет хибридни, четири plug-in хибридни, четири електрически и един електрически автомобил с горивна клетка.

„С пристигането на IONIQ Plug-in Hybrid в европейските дилърства това лято допълваме семейството на IONIQ и правим е-мобилността по-достъпна за всеки“, казва Йохен Зенгпийл, маркетинг вицепрезидент на Hyundai Motor Europe. „С избор от три електрифицирани силови агрегата IONIQ е уникално предложение – без никакъв компромис по отношение на страхотния дизайн, удоволствието от шофирането и новите функции за свързаност на конкурентна цена. Това е автомобил, който наистина е задвижван от е-емоция.“

След миналогодишното пускане на пазара на хибридната версия, IONIQ е получил 13 европейски награди, с няколко титли „Автомобил на годината“ из Европа за цялостно представяне, награда за дизайн Red Dot за 2016 г. и максимален 5-звезден рейтинг от Euro NCAP като признание за изключителната му безопасност.

IONIQ Plug-in Hybrid съчетава най-доброто от двата свята

IONIQ Plug-in Hybrid съчетава новия 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател на Hyundai Motor с директно впръскване на гориво GDI с водеща в сегмента топлинна ефективност от 40%, осигурявайки максимална мощност от 77 kW (105 к.с.) и въртящ момент от 147 Нм с електрически мотор с мощност 45 kW (61 к.с.), задвижван от литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 8,9 kWh, за да осигури пробег с изцяло електрическо задвижване от 63 км и същевременно да намали емисиите на CO2 до 26 г/км* и разхода на гориво до 1,1 л/100 км* (комбиниран цикъл по NEDC). Общата мощност на електрическия мотор и бензиновия двигател е 104 kW (141 к.с.), което позволява на Plug-in Hybrid да ускорява до 100 км/ч за 10,6 секунди; максималната му скорост е 178 км/ч.

Взаимодействието между електрическия мотор и бензиновия двигател зависи от заряда на батерията. Ако има достатъчно заряд, IONIQ Plug-in Hybrid работи в изцяло електрически режим, освен в ситуации, които надхвърлят капацитета на мотора. В режим Хибрид внимателното управление на бензиновия двигател и електрическия мотор осигурява най-голяма икономия на гориво. Превключвайки в режим Спорт, IONIQ използва максимално двигателя и мотора, за да подобри реакциите в съчетание с по-спортно усещане на волана; излишната енергия се използва за зареждане на батерията. За зареждане на IONIQ Plug-in Hybrid от зарядна станция, автомобилът е оборудван с 3,3 kW зарядно на борда, което преобразува променливия ток от външен източник (AC) в постоянен ток (DC) за мощната батерия. Интегрирана In-Cable Control Box (ICCB) също така позволява на водачите да зареждат своя IONIQ в обикновен домашен контакт.

Система, подпомагаща екологичното шофиране, за ефективна мобилност

Впечатляващият разход на гориво и ниски CO2 емисии на Plug-in Hybrid се поддържат от Система, подпомагаща екологичното шофиране (ECO-DAS). ECO-DAS включва Асистент за движение по инерция, който анализира информация за маршрута от навигационната система, за да уведомява водача, когато предстои ситуация, изискваща намаляване на скоростта. Тази ситуация може да представлява смяна на посоката или излизане от оживена улица. Ако се очаква такова събитие от навигационната система, символ на инструменталния панел на IONIQ и звуков сигнал ще информират водача, че може да махне крака си от педала на газта. Целта е още повече да се намали разходът на гориво чрез използване на електрическия мотор за движение по инерция и чрез минимално използване на спирачките. Асистентът за движение по инерция работи при скорост между 40 и 160 км/ч, докато IONIQ е в режим ЕКО.

Друга функция на ECO-DAS е Предварително управление на енергията, която регулира взаимодействието между електрическия мотор и бензиновия двигател. IONIQ Plug-in Hybrid увеличава работата на бензиновия двигател, за да зареди батерията, когато предстои изкачваща се нагоре отсечка от пътя, на базата на данни за надморската височина от навигационната система. Това минимизира неефективната работа на двигателя, защото батерията има достатъчно мощност да помага в такива ситуации. Когато предстои спускаща се надолу отсечка от пътя и батерията е добре заредена, автомобилът увеличава използването на електрическия мотор преди слизането надолу по хълма. След това електрическата мощност се възстановява чрез регенеративно спиране.

Наелектризиращо усещане при шофиране и интелигентна свързаност

IONIQ Plug-in Hybrid усилва усещането при електрическо шофиране чрез специални функции на 8-инчовия сензорен екран с висока резолюция. Само с един поглед водачите получават информация за потока енергия на хибридната система, за разхода на гориво и електрическия пробег. Извежда се и информация за използването на електрическия мотор и бензиновия двигател, както и за близки бензиностанции и зарядни станции. ECO Level измерва цялостната ефективност. Charge Reservation е друга функция, пригодена за електрическо шофиране: Зареждането на батерията на Plug-in Hybrid може да се програмира спрямо времето на тръгване на водача. Благодарение на опцията Off-Peak Time Charging собственикът може да зададе време за зареждане, за да се възползва от по-ниските цени на електрическата енергия в зависимост от местните тарифи за електропотребление, например нощем.  

Навигационната система включва също интелигентна свързаност и информационно-развлекателни функции, включително Apple CarPlay и Android Auto, LIVE services за информация за трафика в реално време и уникалната функция Lifetime MapcareTM** на Hyundai Motor, предлагаща безплатни годишни актуализации на карти и софтуер. За да е сигурно, че телефоните на пътуващите винаги са заредени, IONIQ предлага и поставка за безжично индуктивно зареждане (стандарт Qi) за мобилни телефони.

IONIQ допълнително усилва усещането при шофиране чрез своя 7-инчов цифров информационен клъстер. С висока резолюция от 1 280 х 720 пиксела, TFT екранът извежда информация за скоростта, пробега и навигацията, както и статуса на батерията и режимите на шофиране. В зависимост от избрания режим, се променя изгледът на инструменталния клъстер. В режим Спорт дисплеят се променя във въртящ се цифров скоростомер, обграден от аналогов тахометър, показващ оборотите на двигателя на червен фон.

Гъвкава динамика на шофиране и най-новите функции за активна безопасност

IONIQ Plug-in Hybrid е проектиран за оптимална динамика на шофиране, комфортно возене и висока ефективност. Шестстепенната трансмисия с двоен съединител (6DCT) на Hyundai Motor, разработена от компанията за хибридните автомобили, увеличава бързината на реакциите спрямо действията на водача. Водачът има опцията ръчно да сменя предавките с помощта на перата, монтирани зад волана. IONIQ Plug-in Hybrid предлага режим Спорт, който осигурява по-спортно усещане на волана и различна логика на трансмисията за по-динамично усещане при шофиране.

Олекотената конструкция, многоточковото задно окачване и интелигентната конфигурация на двигателя допринасят за усещането при шофиране на Plug-in Hybrid. Технологиите за активна безопасност са по-достъпни с Автономното аварийно задействане на спирачките, включително Засичане на пешеходци, Система за придържане в лентата и Интелигентен круиз контрол като стандартно оборудване. Клиентите могат да изберат и функцията Предупреждение за „сляпо петно“ с Предупреждение за пресичащи отзад автомобили.

Леката и здрава каросерия е изградена от 53% усъвършенствана високоякостна стомана за по-добри характеристики на возене и управление, като същевременно подобрява пасивната безопасност чрез високо ниво на абсорбиране на енергията и минимално изкривяване при удар. Литиево-йонната полимерна батерия на IONIQ Plug-in Hybrid с капацитет 8,9 kWh е проектирана на базата на концепция за четворна безопасност. 

Привлекателен дизайн с водеща в класа аеродинамика

Екстериорът на Plug-in Hybrid включва LED предни фарове и специално проектирани 16-инчови джанти, като споделя повечето от основните детайли на Hybrid, например предната решетка, вертикалните LED дневни светлини с С-образна форма и елегантната синя или сребриста отличителна линия под предната и задната броня. Елегантната аеродинамична форма помага за постигане на водещ в класа коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,24 Cd и създава привлекателен силует, същевременно осигурявайки достатъчно пространство за до 5-ма пътници в IONIQ.

Екстериорът е наличен в осем цвята, от които два с металическо и пет с перлено покритие: Polar White (плътен), Platinum Silver, Marina Blue (и двата металически), Phantom Black, Iron Grey, Aurora Silver, Phoenix Orange и Demitasse Brown (всички перлени). В зависимост от нивото на оборудване има две възможности за цвят на интериора: Lava Stone (черно) или Afternoon Breeze (бежово) с бели акценти или черни и сини акценти. Опциите за тапицерията на седалките включват плетен или тъкан плат или кожа. Джантите имат бял или изчистен сребрист цвят със сини или бели акценти. Предната решетка на Plug-in Hybrid е или Dark Metal (син кант), или Black Hi-glossy (син или сребрист кант).

IONIQ Hybrid и IONIQ Electric

Електрическият мотор на IONIQ Hybrid осигурява мощност от 32 kW (44 к.с.) с максимален въртящ момент от 170 Нм, захранван от литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 1,56 kWh, разположена под задните седалки. В съчетание с двигателя 1,6-GDI, IONIQ Hybrid предлага системна мощност от 104 kW (141 к.с.) и въртящ момент до 265 Нм, с ускорение до максимална скорост от 185 км/ч и ниски емисии на CO2 от едва 79 г/км (при комбиниран цикъл).

IONIQ Electric предлага истинска е-мобилност благодарение на литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 28 kWh за пробег от над 280 км (NEDC). Моментално наличният въртящ момент от 295 Нм се осигурява от електрическия мотор с мощност 88 kW (120 к.с.) чрез редукторна трансмисия с една предавка, като се постига ускорение на автомобила до 165 км/ч.

Гаранция на батерията до 200 000 километра

Освен водещата в индустрията 5-годишна гаранция без ограничение в пробега, Hyundai Motor включва усъвършенстван пакет за клиенти, които избират IONIQ, прибавяйки гаранция от 8 години, или 200 000 километра, за високоволтажната акумулаторна батерия. Заедно с пълен списък от стандартни функции и конкурентна цена, IONIQ Plug-in Hybrid предоставя уникална стойност сред автомобилите с алтернативно задвижване.

Томас Шмид, главен оперативен директор в Hyundai Motor Europe, казва: „След успешното пускане на европейския пазар на IONIQ Hybrid и Electric през есента на 2016 г. ние продължаваме да електрифицираме Европа с представянето на IONIQ Plug-in Hybrid. Това е още една стъпка към нашата цел да пуснем на световния пазар 14 екологични автомобила до 2020 г., които да намалят вредните емисии и да направят бъдещата мобилност привлекателна за по-широка публика.“

* Данните за разход на гориво, CO2 емисии и пробег са предварителни и подлежат на хомологация.

** Lifetime MapCare™ е търговският термин за абонаментния план на Hyundai за програмата MapCare™, чрез която се предоставят годишни актуализации на карти на отговарящи на изискванията автомобили Hyundai за минимален период от десет години след края на производство на модела.


Коментари
comments powered by Disqus