Разширява се списъкът на рисковите превозни средства
Актуалната сервизна кампания, свързана с неизправността на въздушните възглавници на японската фирма Takata, не е първата. През миналата година няколко милиона автомобила от различни марки пострадаха заради проблеми с доставчика, сега отзоваването е не по-малко мащабно. Истина е, че проблемът засяга предимно автомобили, продадени на територията на САЩ.
Неизправни въздушни възглавници на фирма Takata принудиха 7 автомобилни производители да отзовават свои автомобил за ремонт. За сервизната кампания по-рано съобщиха Honda, Mazda и Nissan. Сега към списъка са присъединяват Toyota, BMW, Chrysler и Ford.
Сервизната кампания е провокирана от разследването на Националната агенция за пътна безопасност (NHTSA), свързано с шест случая на разкъсване на защитни възглавници. Всички са регистрирани във Флорида и Пуерто Рико. NHTSA стигна до извода, че собствениците на автомобили, които управляват автомобилите си в региони с горещ климат и висока влажност, са подложени на особен риск.
Както вече писахме, проблемът е свързан с нагнетателя на фронталната въздушна възглавница. Заради това в сервизите трябва да се явят повече от два милиона автомобила от марката Honda, произведени в периода 2000-2002 г. (CR-V, Jazz/Fit, Stream, Civic), 160 000 автомобила Mazda (първото поколение от фамилията Mazda6, както и спортния модел RX-8), 755 хил. коли Nissan (сред коитох Pathfinder, Cube, X-Traill, Teana), както и Infiniti FX35. Освен това неизправни въздушни възглавници може да има автомобили на BMW, Chrysler, Toyota и Ford, но при тях количеството е значително по-малко.