Цената в Обединените арабски емирства е около 392 000 евро (450 000 щатски долара)
Zarooq Sand Racer действително е вече готов, с много повече мощност, отколкото се очакваше. Предлагаме ви всички подробности за пустинния състезател.
Zarooq Sand Racer 500GT е един от редките и най-вече налудничави проекти, които доста след дебюта, стартират в малки серии. Компанията Zarooq Motors от Обединените арабски емирства (ОАЕ) представи Sand Racer през декември 2015 на Гран при на Абу Даби. Новосъздаденият пустинен състезателен трофей трябва да има минимум 500 к.с. Сега автомобилът е налице и то с много по-голяма мощност от първоначално планираната.
Първоначално Zarooq пусна от своя SandRacer 500GT малка серия от 35 копия на екстровертния двуместен модел. В сравнение с представения през 2015 модел Zarooq е подложил Sand Racer на многобройни промени, защото клиентът не се задоволява само с екстериорни промени и смята автомобила за не достатъчно напорист, именно затова е необходима по впечатляваща изпускателна система и по-голяма мощност. Zarooq се вслушва в желанията на клиентите, след което ръбестият пустинен състезател изобщо не е за пренебрегване.
Предната част на автомобила видимо е значително променена, а отзад се откроява мощен дифузор с визуален знак. При преминаване на трудни терени дифузорът може да бъде демонтиран, твърдят от Zarooq. Скелетът на дългия 4,20 м и 2,08 м широк Sand Racers е една стоманена тръбна рама, върху която е монтирана карбоновата каросерия. Междуосието е 2,82 метра, предните и задни надвеси са изключително къси. Sand Racer стъпва с пътен просвет от 31.5 см. Каросерията ще се произвежда от белгийското подразделение на немската тунинг компания Mansory, чиято централа е в Оберфалц.
Почти половин метър ход на окачването
Ходът на окачването на Fox-Federelemente възлиза на 45 см, като разполага с две различни настройки за височина, съответно за пътища и пустиня. Стабилността в завой се гарантира от пясъчни гуми, големи 33 цола с размер 317 мм, и 15-цоловии джанти. За безопасността на пътниците, пътуващи в бъгито, отговаря ролбар. Клетката е конструирана от испанския екип на Формула 3 - Campos Racing. Според производителте Sand Racer е бил подложен от виртуални краш тестови. Триточковите колани, карбоновите състезателни седалки, както и карбоновият волан и ръчно ушитите кожени седалки също са дела на Mansory. За по-голямо удобство се грижат дигитални инструменти, климатик, електрически стъкла и инфотейнмънт система, кореспондираща с Apple Car Play.
Задно задвижване в пустинята
Zarooq не е променил основното задвижване със средно разположен двигател и задвижване на задните колела. Въпреки това, първоначално планираният 3,5-литров V6 двигател с 500 к.с. е изместен от 6,2-литров V8 с 525 к.с. и максимален въртящ момент 660 Нм. За да не остане осемцилиндровият агрегат без гориво, Zarooq инсталира 130-литров резервоар в Sand Racer. Куплирането се извършва посредством петстепенна спортна трансмисия от калифорнийския бъги -специалист Weddle Industries. Целият пакет осигурява завидна динамика. В крайна сметка Sand Racer 500GT тежи само 1,2 тона. Zarooq обаче все още не е обявил характеристиките на своя дебютен модел, но той все пак ще вдига максимална скорост от 220 км/ч. Спирането е поверено на шестбутална спирачна система.
Клиентът не се притеснява от натруфената цена за Sand Racer
Изпълнителният директор на Zarooq Мохамед Ал Кади мечтае да превърне Sand Racer GT в супер спортен модел за всекидневна употреба, който безмилостно пори пясъчните дюни в Арабската пустиня и също така добре се котира в градския трафик на мегаполисите. Конструираният отчасти в Монако и отчасти в ОАЕ автомобил вече стартира проджби, доставките започват през четвъртото тримесечие на 2017. Първите клиенти на Sand Racer с Concierge Service (персонална доставка до собствениците на автомобили) ще бъдат ВИП клиенти и колекционери на автомобили. Обявената цена в Обединените арабски емирства е около 392 000 евро (450 000 щатски долара).