Днес мрежата има 800 Supercharger във Франция и не по-малко от 25 000 станции по целия свят
Докато френската мрежа вече разполага с 800 зарядни устройства Tesla, производителят може да направи мрежата й достъпна за всички.
От откриването на първия френска зарядна станцияпрез 2013 г. в Осер, Tesla продължи своята мрежа в цялата страна, но и в цяла Европа. Толкова много, че днес мрежата има 800 Supercharger във Франция и не по-малко от 25 000 станции по целия свят. Ефективна и преди всичко все по-ефективна мрежа благодарение на V3 Supercharger, които доставят до 250kW. Благодарение на това Model 3 Grande автономният пробег може да бъде възстановен до 120 км само за 5 минути.
Толкова много, че зарядните станции се превърнаха в основна точка за продажба на производителя. Опростен достъп, бързо презареждане, гъста мрежа и по-атрактивни цени от конкуренцията за зареждане с гориво.
Мрежа, достъпна за всички
Това наблюдение е различно от конкуренцията, която не може да се сравнявь. Всъщност, дори ако алиансът Ionity ускорява развитието си, мрежата му не е толкова гъста. Що се отнася до останалите оператори, тяхното разнообразие прави използването на електрическия автомобил още по-сложно при дълги пътувания. Но защо тогава Tesla не отваря мрежата си от станции за всички марки? Производителят обмисля това от известно време.
Всъщност, докато по принцип само модели на Tesla с подходяща връзка и активиране чрез софтуер могат да използват Supercharger, новите центрове за зареждане трябва да са съвместими с всички електрически автомобили. В действителност, по време на откриването на новия център за бързо зареждане на Tesla в Westerwald Par, разположен източно от Бон, Германия, Илън Мъск посочи в Twitter, че „Tesla Supercharger се предлага на други автомобили. Електрически. Но трябва ли да се подписват споразумения, така че зарядните устройства да бъдат "отключени" и да им дават достъп до дозареждане. Особено, тъй като за останалото зареждането би било технически възможно, тъй като Tesla използва стандарта CCS щепсел, общ за много производители на Supercharger от трето поколение.
В същия контекст германският федерален министър на транспорта Андреас Шайер заяви в интервю за немския вестник Osnabrücker Zeitung:
„Аз съм в пряк контакт с производителите, за да гарантирам, че съществуващите инфраструктури, като Tesla Superchargers, са отворени и за други производители“. Но всичко остава да бъде направено, въпреки че Илън Мъск публично обяви преди години, че Tesla е била фундаментално готова за това откриване.
Андреас Шайер също каза: „Има някои технически проблеми, които трябва да бъдат решени, но мисля, че ще успеем да намерим решенията. Целта е безпрепятствено използване на зарядни станции от всички доставчици за всички електрически автомобили, и то с единна система за плащане, в идеалния случай чрез нашия смартфон”.