В Гърция Ford маркира победа номер 60 в Световния рали шампионат и увеличи аванса си на върха в класирането при пилотите и при производителите.
Маркус Грьонхолм и Тимо Раутиайнен спечелиха 54-ото издание на рали „Акрополис” с помощта на Focus RS WRC, което е втори последователен успех за екипажа на BP-Ford WRT и трети за сезон 2007. Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен изведоха втория автомобил на отбора до четвъртото място.
Рали „Акрополис” е най-тежкото състезание в календара на Световния рали шампионат. За последните осем години Focus RS е бил в челото цели шест пъти. Грьонхолм, който спечели 28-ата си победа, ще се радва на заслужена почивка по време на лятната пауза в шампионата, тъй като увеличи аванса си пред втория Себастиен Льоб на 9 точки. Настоящият първенец при производителите BP-Ford WRT също може да си поеме глътка въздух, тъй като има предимство от 28 точки спрямо Citroen.
Пътищата, осеяни с камъни, и жегата са запазена марка за рали „Акрополис”, но те се оказаха преодолимо предизвикателство за Focus RS и гумите на BFGoodrich. Маркус Грьонхолм се възползва от прекрасните качества на тази комбинация, в петък следобед оглави класирането и не позволи на нито един от конкурентите да застраши дори за миг първата му позиция. Безкомпромисният успех на финландеца е резултат от прекрасните две преминавания на маратонския етап „Агии Теодори: (48,88 км) в събота, който е най-дългият и най-трудният за първата половина на сезона
„Състезанието бе добро. Нямах никакви проблеми. Радвам се, че успяхме да постигнем две последователни победи преди лятната пауза”, коментира Грьонхолм след финала на надпреварата. „Тежките трасета и високите температури бяха сериозно предизвикателство и за автомобила, и за гумите, но те се справиха отлично. Днес се чувствах комфортно, тъй като използвах от междинните времена и поддържах темпото на Льоб.
Прекрасно е да посрещнеш лятото с аванс от девет точки в класирането при пилотите и със страхотна преднина при производителите. Сега вече мога наистина да се забавлявам. Успяхме да победим Льоб. Вероятно той не се чувства толкова добре, колкото ние, но съм наясно, че втората половина на сезона ще бъде още по трудна, тъй като тя включва четири състезания на асфалт – неговата любима настилка”, добави Грьонхолм.
Вторият пилот в екипа на BP-Ford Мико Хирвонен участваше активно в свирепата битка между шестимата състезатели в челото, която се развихри в петък. Въпреки че в събота излезе от пътя, а впоследствие спука и гума, Хирвонен запази доброто темпо през последните два дни от надпреварата и гардира умело четвъртото място.
„Днес беше лесно, тъй като единствената ми задача бе да финиширам”, заяви след края на надпреварата 26-годишният финландец. „Стартирах от удобна позиция втория ден на рали „Акрополис” и бях убеден, че мога и да спечеля, но допуснах грешка. Този път не можах да се кача на подиума, но и четвъртото място е добър резултат. Катастрофата в събота сутрин бе най-лошият момент през цялата първа половина на сезона, но за щастие последствията от нея бяха минимални и финиширах без проблем. Надпреварата наистина бе тежка, но едва ли някой е очаквал в Гърция да бъде различно. Ето защо”Акрополис” е една от класиките в Световния рали шампионат.”
Босът на BP-Ford Малкълм Уилсън бе изключително щастлив от втората победа за своя отбор, постигната в период на три седмици. „Двете преминавания по най-дългата скоростна отсечка в събота бяха ключовите моменти от състезанието. Маркус не атакува, тъй като разчиташе на сигурността, което се оказа печеливш ход, тъй като другите пилоти имаха проблеми, отдалечили ги от успеха. Две победи в последните два старта, първо място и в двата шампионата преди лятната пауза! Убеден съм, че ще успеем да затвърдим доброто си представяне и през втората половина на сезона.”
Йост Капито, директор на Ford TeamRS, допълни: „Древногръцките богове явно бяха с нас през този уикенд. На средата на шампионата сме, а вече водим убедително при пилотите и производителите. Във Финландия през август ще използваме за първи път новата спецификация на Focus RS WRC, което ме кара да се чувствам уверен, че ще запазим възходящия ритъм”.
След осем състезания Световният рали шампионат ще влезе в заслужена двумесечна почивка. Надпреварата ще бъде подновена с рали „Финландия” - девети кръг за сезон 2007, който ще се проведе от 2 до 5 август в околностите на Яйваскюла.