Audi ще пусне в производство шестото поколение на A4 през 2023 г. Нашият ловец на прототипи улови версията S4 Avant и за първи път надникваме в интериора.
Audi A4 B9 се предлага от 2015 г., а основен фейслифт на автомобила от среден клас се появи през 2020 г. Новото поколение A4 ще дебютира през 2023 г., три години преди компанията да престане да пуска нови модели с ДВГ, за да спре изцяло производството на двигатели с вътрешно горене през 2033 г.
Динамични черти
Въпреки тежкия камуфлаж се вижда, че новото Audi A4 ще има ниска предница, а решетката изглежда широка и ниска с големи ромбовидни отвори. Тя е оградена от тесни фарове, които достигат елегантно до калниците, но все още цялостният им вид е прилежно скрит под камуфлажа. Отстрани се вижда леко издигаща се долна линия на прозорците. Покривът заедно с релсите се спуска към задната част и придава на Audi A4 Avant динамичен изглед. Каросерията се стеснява назад и завършва със спойлер на ръба на покрива, а под него има широк капак с тесни задни светлини. Audi S4 ще се доставя с четири ауспухови тръби. Като цяло размерите остават непроменени спрямо настоящия модел.
Audi S4 беше заснето по време на спирачни тестове в Алпите, когато шофьорът паркира модела, за да го "охлади". Така успяхме да заснемем и първите кадри от интериора. Воланът е плосък отгоре и отдолу, а централната част, където се намира въздушната възглавница за водача, е доста малка. Дизайнът е познат от новото Audi A8. Въпреки че в прототипа се използва свободно стоящ дисплей за контролните уреди, той няма да изглежда така в серийния модел. Екранът на информационно-развлекателната система в средата на арматурното табло ще остане свободно изправен, а при прототипа друг тестов компютърен екран е закрепен пред него. Централната конзола също получава ново оформление, но остава широка и се стеснява към задната част. Ще се предлагат head-up дисплей и добавена реалност.
Хибридна мобилност
С пускането на пазара през 2023 г., A4 ще бъде един от последните модели, предлагани с най-новите двигатели с вътрешно горене, но подобно на предшественика си ще бъде базиран на модулната надлъжна платформа (MLB-Evo). Това означава надлъжно монтиране на двигателите и задвижване на предните колела, като двойното предаване Quattro ще се предлага като опция. За да отговаря на най-новите разпоредби за емисиите, можем да очакваме подобрена 48-волтова електрическа система при версиите с мек хибрид. При plug-in варианта по-голямата батерия ще осигурява по-дълъг пробег и по-нисък разход. Дизеловите агрегати също ще бъдат налични, а Audi отново ще предлага моделите S и RS като топ версии.
Електрическият А4 ще стъпва върху платформата PPE
A4 e-tron със задно или Quattro задвижване ще бъде наличен от 2024 г. Audi ще използва електрическата архитектура PPE (Premium Platform Electric), която се разработва съвместно с Porsche. Audi Q6 e-tron ще бъде базирано на нея като аналог на електрическото Porsche Macan. Audi A6 e-tron също ще се предлага от началото на 2023 г. Визуално A4 e-tron е базиран на по-големия си брат. Това означава, че получава Sportback задна част, затворена радиаторна решетка и други малки аеро елементи. Какво ще представлява електрическият RS4? Два електрически мотора ще доставят почти 500 к.с. и около 600 Нм въртящ момент към всички колела. Пробегът с едно зареждане трябва да бъде 700 километра. До края на десетилетието A4 с вътрешно горене ще се бори пряко срещу Mercedes C-класа и BMW Серия 3. Мюнхенци също ще пуснат чисто електрическа версия на Серия 3 от 2022 г.