Спортният SUV модел е модернизиран в стила на Panamera
Porsche ще обнови Cayenne в средата на неговия продуктов живот. Нашият ловец на маскирани новости вече е хванал всъдехода с все още силен камуфлаж.
Актуалният Cayenne PO536 е на пазара от 2017 г. – и е трето поколение на модела. Спортният SUV е изграден върху платформата MLB (модулен конструктивен комплект за надлъжни мотори), на който във VW Group са базирани също Bentley Bentayga и Lamborghini Urus. Както при Lamborghini, така и в Porsche, SUV моделът е най-продаваният автомобил на производителя на спортни автомобили. През 2020 г. почти всеки трети клиент си купи Cayenne, който успя да измести Macan от върха през годината на корона вируса.
Porsche Cayenne с изцяло нови светлини
Сега заснетият модел вече разкрива малко от новия дизайн. Новите фарове, които изглеждат много по-плоски, отколкото предполага фалшивият камуфлаж, вече са ясно видими. Двойните LED дневни светлини, както и преди, могат да се видят в новата предна престилка, докато долната част на престилката е с нов облик.
Porsche са придали на Cayenne нова визия и отзад. Както при купето, мястото на регистрационния номер е преместено от задния капак надолу в бронята. Това променя също отвора за багажника и оставя повече място за названието на модела. Задните светлини, които вероятно ще бъдат напълно преработени, все още са скрити под масивен камуфлаж. Непрекъснатата светлинна лента отзад остава, но тук отдолу изпъква логото на Porsche. След фейслифта обаче светлините са малко по-високи и стигат по-нататък в калника, както може да се види при новата Panamera.
Нов Cayenne с plug-in хибрид
Като стана дума за Panamera: Обновеният Cayenne получава и новите двигатели от фейслифта на Panamera. Наред с другите и четирилитровия битурбо V8 в Turbo S E-Hybrid, комбиниран с електромотор със 136 к.с. и увеличен капацитет на батерията от 14,1 на 17,9 кВтч. Общата системна мощност е увеличена на 571 к.с. В допълнение към познатия E-Hybrid има и трети plug-in хибрид под названието S E-Hybrid със системна мощност 560 к.с. Двигателите с вътрешно горене също разполагат с малко повече мощност. Купето ще се възползва от фейслифта по-късно. Независимо от двигателя ще бъдат преработени ходовата част и системите за управление.
Що се отнася до интериора, Porsche вероятно ще предостави ново оборудване с приложения и цветове. Освен това системите за забавление и комфорт получават актуализация или ново съдържание.
Заключение
Porsche прави Cayenne по-шик за втората половина от жизнения му цикъл. За целта базираната в Щутгарт компания украси най-продавания SUV с нова предна част, оформи по нов начин фаровете и преработи задната част. Отзад могат да се открият най-големите изменения. Новости има и при двигателите – след модернизацията Porsche ще предлага и трети plug-in хибрид.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Щефан Балдауф
Компютърна графика: Кристиан Шулте