Преструктурирането на производствената мрежа се основава на три приоритета
До края на 2022 г. всяко от немските предприятия на BMW ще произвежда поне един електрически автомобил, така че глобалната производствена мрежа върви към електрифициране. По този начин заводът в Мюнхен ще загуби площадката за производство на двигатели с вътрешно горене, тъй като на негово място ще израсне комплекс за сглобяване. Не по-късно от 2024 г. всички ДВГще бъдат поетапно преместени: двигателите V8 и V12 ще бъдат базирани в Австрия, в съоръженията на Magna Steyr, а производството на четирициндрови и шестцилиндрови ще се премести във Великобритания, в завода в Hems Hall.
BMW Group систематично развива главния си завод. За периода 2016–2018 г. цехът за каросерии е разширен и е изграден екологичен цех за боядисване. Сега се подготвя нов монтажен комплекс (със златист покрив на покрива ), който ще започне да работи след шест години чрез инвестиция от 400 млн. евро.
Внедряването на новата електрическа архитектура, която BMW нарича клъстер (new cluster architecture), започва през 2025 г. във все още непостроената фабрика в Унгария.
От 2021 г. седанът BMW i4 ще "стартира" в Мюнхен, а BMW iX SUV (на снимката със спортен пакет), електрическите Серия 5 и Серия 7 в Динголфинг. През 2022 г. BMW X1, задвижван от батерии, ще се появи на поточната линия в Регенсбург. От 2023 г. MINI ще стартира сглобяването на зеления наследник на Countryman в Лайпциг.
Баварците отбелязват, че преструктурирането на производствената мрежа се основава на три приоритета: първо, това е преходът към електромобилност и дигитализация, второ, повишаване на ефективността на процесите и структурите, и трето, устойчивост (екологичност) в производството и логистиката. Трансформацията върви ръка за ръка със създаването на работни места, например „електрическият“ технологичен център в Динголфинг скоро ще удвои персонала си (до 2000 души). Освен това повече от 50 000 служители на BMW Group вече са преминали обучение по електрически превозни средства.