Карлос Таварес беше в Детройт, за да популяризира плановете на PSA за връщане в САЩ
Главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес заяви, че планира да се срещне следващата седмица с представители на британските синдикати и правителствени служители, за да обсъдят бъдещето на завода на Vauxhall в Елесмър Порт, като Таварес обяви, че производствените разходи там са два пъти по-високи от тези във Франция.
PSA вече започна съкращаване на работните места в завода в ход, като уволненията ще засегнат една трета от работната сила, или 650 служители. Това от своя страна предизвиква протести от синдикатите.
Таварес заяви пред репортери по време на брифинг в Детройт, че Брекзит ще доведе до увеличаване на износните тарифи на автомобилите, произведени в Обединеното кралство.
Той каза, че ефективността на предприятието се намира на ниво, подобно на това, в което PSA се намираше преди четири години, когато Таварес започна усилия за възстановяване на френския автомобилен производител.
PSA пое завода в Елесмър Порт през миналата година, , когато придобиа Opel и Vauxhall от General Motors. Британското предприятие произвежда компактния модел Astra. "Това, което за нас има значение, е да приведем завода (във Великобритания) на нивото като цени и качество, каквито са на континентална Европа", посочи Карлос Таварес.
Освен това Таварес каза, че е напълно готов за потенциален съюз в Латинска Америка. По този начин отговори на въпрос, че Ford преди два дни обяви, че проучва причините за финансови загуби в Латинска Америка.
Таварес отказа да посочи дали PSA планира да обсъди партньорство с Ford. На въпроса дали е говорил с шефовете на Ford, той отговори: "Не толкова отдавна".
Карлос Таварес беше в Детройт, за да популяризира плановете на PSA за постепенно навлизане отново на американския пазар, като се започне с таксиметрови услуги с автономни автомобили.
На Automotive News World Congress той каза, че до 2025 г. PSA ще предложи 40 електрифицирани модела от петте си марки - Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall и DS.