STR2 на Toro Rosso запазва класическата цветова схема в червено и синьо, но за старта в Барселона екипът се е постарал да блесне в нова “зелена” светлина. “Ние ще се включим в тестовата програма с двойно по-малко вредни газове от останалите участници. Как? Просто ще участваме в подготовката само с един автомобил и един пилот!”
Посланието на Toro Rosso е наистина симпатично, но то отново доказва, че екипът няма как да бъде готов за старта в Мелбърн на 18 март. И все пак напредък има. Днес стана ясно, че единият пилот на базираният във Фаенца тим ще бъде Витантонио Лиуци, а вероятността Скот Спийд да му партнира е все по-голяма.
Въпреки че инженерите на Toro Rosso работиха до последния момент, новият STR2 днес излезе на пистата “Каталуня” за първа проверка. Герхард Бергер бе оптимистичен относно бъдещото представяне на отбора. “Ние няма да спечелим пол-позишън или състезание и през тази година. Но постигнахме сериозен прогрес, което ще ни позволи да се включим в битката на големите”, коментира съсобственика на Toro Rosso.
Скромната презентация на италианският тим остави все още сериозни неясноти относно бъдещето на отбора. Скот Спийд днес не бе на пистата “Каталуня”, тъй като преговорите за второто пилотско място все още продължават. По всяка вероятност американецът ще се присъедини към екипа, но това може би ще стане реалност едва преди първия старт за сезона на 18 март в Мелбърн.
Междувременно Бергер отново защити позицията си, че STR2 е напълно легален и се различава значително от болида на Red Bull RB3. Другата основна фигура в отбора Франц Тост логично подкрепи своя колега: “Преди да очертаем стратегията за сезон 2007 обърнахме сериозно внимание върху регулациите. Консултирахме се както с адвокати, така и с ФИА. Нашето разбиране е абсолютно ясно. Ние не сме отбор, който използва клиентски автомобил. Имаме собствен болид, които се различава коренно от машината на Red Bull, въпреки че е дело на Red Bull Technology, Ейдриън Нюи и част от дизайнерския екип на Toro Rosso. Убеден съм, че не нарушаваме правилата.”