Планът за разширяване на компанията има за цел да увеличи продажбите и на пазара в САЩ
Производителят на суперавтомобили Zenvo работи върху хибриден наследник на своя TSR-S с мощност 1177 к.с., който ще пристигне в рамките на следващите две години и ще бъде ключов за плановете за решително увеличаване на производството му.
Датската компания е основана през 2004 г., като първоначално произвежда ST1 с мощност 1089 к.с. След като направи само 15 екземпляра от този автомобил между 2009 и 2016 г., той е последван от TS1 GT, а след това и само TSR. TSR-S, който публично дебютира на Фестивала на скоростта в Гудууд, е пътно-легална версия на последния. Всеки автомобил Zenvo струва до 1,3 млн. паунда.
TSR-S се задвижва от 5.8-литров битурбо V8 който позволява спринт от 0 до 96 км/ч за 2,8 секунди и максимална скорост от 320 км/ч. Суперавтомобилът разполага и с активна аеродинамика, включително уникалното центростремително накланящо се задно крило на Zenvo.
Zenvo вече работи по друг модел, който ще споделя платформата на TSR-S. Продуктовият директор Алберто Солера каза, че основната цел на новия автомобил е да създаде максимално уодоволствие от управлението. Въпреки че не иска да обсъжда подробности, Солера посочи , че екипът, който включва и бившия дизайнер на Alfa Romeo Кристиан Бранд, работи усилено по новия модел.
Солера потвърди, че новият Zenvo е хибрид с четири задвижващи колела, който ще бъде показан в рамките на следващите две години. Подобно на TSR-S, той ще използва 3D отпечатани компоненти и голямо количество въглеродни влакна.
Отделът за въглеродните влакна е най-големият в Zenvo: пет от 30-те и повече служители на компанията на пълен работен ден се фокусират върху материала. Zenvo дори произвежда джантите за своите автомобили , като ръчно изрязва отделни парчета въглеродни влакна, за да изгради постепенно всяко колело - процес, който отнема две седмици.
Изпълнителният директор на Zenvo Ангела Хартман каза, че сега, когато марката е утвърдена, нейният приоритет ще се измести към увеличаване на продажбите й чрез глобална програма за разширяване, въпреки че тя настоява тя да остане марка бутикова . Най големите пазари на Zenvo днес са Великобритания и Европа, а сега се надява да се разшири в САЩ и Близкия изток.
Компанията отчете загуба от 1,6 млн. паунда миналата година, поради увеличените разходи за научноизследователска и развойна дейност.
TSR-S току-що е хомологиран за САЩ и Хартман се надява, че Zenvo може да продава 10-15 автомобила годишно в страната, която е ключова част от дългосрочния си план за увеличаване на годишното производство до около 30 автомобила. Този обем би поставил Zenvo в същата лига като Koenigsegg и Pagani, въпреки че Koenigsegg планира да увеличи значително производствения си брой, след като получи големи инвестиции.
Хартман подчерта, че Zenvo ще разшири ролята си в компютърните игри и стоките - сектори, които се оказаха доходни за компанията досега. Също така е вероятно повече компоненти, разработени от Zenvo, да проникнат в автомобилите на други марки чрез партньорствата си с различни производители.
Солера, който по-рано беше технически директор в Noble, заяви, че Zenvo няма амбиция да се отдалечава от бензиновата енергия, като се позовава на загубата на театър при преминаването към чисто електрическо задвижване.
Като нишов производител, понастоящем Zenvo е освободен от средните за Европейския парк цели за средни емисии на CO2.