Бестселър, емблема, машина за задвижване – посрещнете пролетта в стил Porsche
На 89-ия автомобилен салон в Женева Porsche лансира три нови спортни модела. Акцентът е новият 911 Кабриолет (1). „С всяко ново поколение на 911 ние посрещаме предизвикателството да подобрим нашия емблематичен автомобил внимателно и същевременно последователно, за да отговорим на нуждите на бъдещето“, казва Оливeр Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG. Редом с 911 Кабриолет със задноразположен двигател, Porsche представя на публиката в Женева и 718 T, автомобил с 300 к.с. със средноразположен двигател под формата на Boxster(2) и Cayman(2). Macan S(3) с нов предноразположен двигател V6 с турбокомпресор допълва дебютиращото трио като най-продаван в моделната гама.
Преди четири месеца Porsche лансира новия 911 Купе в Лос Анжелис, като осмото поколение на този непреходен спортен автомобил е много по-мощен, бърз и дигитален отвсякога. Сега идва редът на кабриолета, вариантът с отворен покрив на 911. S моделът съдържа двигател с двоен турбокомпресор и мощност 331 kW (450 к.с.), който предоставя максимални скорости над 300 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от четири секунди. Водачите могат да се наслаждават на новата осемстепенна трансмисия с двоен съединител, а с режима Porsche Wet управлението по мокри пътища е още по-безопасно. С дизайн, който прави модерен прочит на елементите от класическите модели 911.
Новият 911 Кабриолет е най-новият от дълга редица модели Porsche с отворен покрив, която включва и първия автомобил на компанията. Този стил на каросерията се появява за първи път в семейството на 911 преди повече от 30 години и продължава да символизира уникално интензивни преживявания зад волана и днес. Теглото на мекия покрив е допълнително оптимизирано и вече са необходими само дванадесет секунди за пълното му сгъване, благодарение на хидравличен мотор; той се затваря отново със същата бързина дори по време на движение при скорости до 50 км/ч. Изработена предимно от магнезий, високотехнологичната конструкция на мекия покрив, проектирана от Porsche, предотвратява издуването на покрива дори при високи скорости.
Новият 718 T – концентрирана динамика на задвижване
Porsche лансира втори нов модел на Автомобилния салон в Женева - 718 T. Новият пътнически вариант на Boxster и Cayman комбинира мощен четирицилиндров боксерен двигател с турбокомпресор и с мощност 220 kW (300 к.с) със силно усъвършенствани динамични компоненти като пакет Sport Chrono и спортно окачване PASM, което включва с 20 мм снижена каросерия. Автомобилът е оборудван също с адаптивно позициониране на каросерията PADM и системата на Porsche за векторно разпределение на въртящия момент с механична блокировка на задния диференциал като стандартно оборудване – характеристики, станали възможни с 2-литров боксерен двигател за първи път. В комбинация помежду си те пакетират високодинамичния характер на двуместния спортен автомобил в особено вълнуващо Porsche преживяване: 718 T ще се чувства най-добре по криволичещите селски пътища, предлагайки чистата радост от шофирането като своя върховна цел. Оборудвана с най-важното, тази истинска машина за задвижване е наследникът на 911 T от 1968 г. и на 911 Carrera Clubsport от 1987 г.
Новият Macan S – по-мощен, с нов дизайн и напълно свързан със света
Новият Macan S също прави своята първа публична поява в Женева. Porsche задълбочено са обновили Macan по отношение на дизайна, комфорта, свързаността и динамиката на задвижване. ДНК-то на характерния дизайн на Porsche може да се забележи в триизмерния LED светлинен панел в задната част на компактния SUV. LED технологията ще бъде стандартно оборудване и за предните фарове в бъдеще. Най-впечатляващите нови характеристики в интериора са 10,9-инчовият сензорен екран на новата система Porsche Communication Management (PCM), въздуховодите с нов дизайн и ново разположение и опционалният GT спортен волан, познат от 911. Системата PCM прави възможен достъпа до нови дигитални функции като интелигентно гласово управление и стандартна онлайн навигация. Гамата на оборудването, предназначено за удобство, е разширена с асистента за шофиране в задръствания Traffic Jam Assist, йонизатор за подобряване на въздуха в автомобила и отопляемо предно стъкло. Macan S се задвижва от нов 3-литров двигател V6 и турбокомпресор с двойно превъртане с централно разположение на турбокомпресора. Двигателят има мощност от 260 kW (354 к.с.) и въртящ момент от 480 Нм. Седемстепенната трансмисия с двоен съединител (PDK) и системата за задвижване на всички колела Porsche Traction Management (PTM) са отлично допълнение към новите двигатели.
Porsche в Швейцария – ясно предпочитание към динамиката
Производителят на спортни автомобили излага автомобили на Автомобилния салон в Женева за първи път преди 70 години през 1949 г. Базираната в Роткройц компания Porsche Schweiz AG отбелязва лек спад от 7% в доставките до 3350 автомобила през 2018 г., въпреки че високодинамичните модели остават несъмнени фаворити. В сравнение с предишната година броят на доставените емблематични спортни автомобили 911 нараства с повече от 10% до 962 автомобила общо, от които моделите Turbo/Turbo S и GT съставляват 53%. Macan е също най-популярният модел на Porsche сред швейцарските клиенти през 2018 г. с 1 068 доставки. Общо 7 035 автомобила са доставени на клиенти от лансирането на този модел на пазара през 2014 г.
към производителност хибридна технология, използване при Gran Turismo, е успех за Porsche, като делът на plug-in хибридните модели нараства до 59% от всички автомобили Panamera, доставени през 2018 г., а върховият модел за гамата – Panamera Turbo S E-Hybrid – съставлява 20% от тях.
(1)911 Carrera S Кабриолет: Разход на гориво в комбиниран цикъл: 9,1 л/100 км, CO2 емисии: 208 г/км
911 Carrera 4S Кабриолет: Разход на гориво в комбиниран цикъл: 9,0 л/100 км, CO2 емисии: 207 г/км
(2)718 Cayman T: Разход на гориво в комбиниран цикъл: 8,1-7,9 л/100 км; CO2 емисии: 186-180 г/км
718 Boxster T: Разход на гориво в комбиниран цикъл: 8,2-7,9 л/100 км; CO2 емисии: 187-181 г/км
(3)Macan S: Разход на гориво в комбиниран цикъл: 8,9 л/100 км, CO2 емисии: 204 г/км
Стойностите за разход на гориво и CO2 емисии са определени в съответствие с новата Световна хармонизирана процедура за тестване на леки превозни средства (WLTP). Извлечените от тях стойности съгласно NEDC засега ще продължат да бъдат посочвани. Тези стойности не могат да бъдат сравнявани със стойностите, определяни съгласно процедурата на измерване NEDC, използвана досега.
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и официалните специфични CO2 емисии на новите пътнически автомобили е налична в „Насоки за разхода на гориво, CO2 емисиите и разхода на енергия на новите пътнически автомобили“ [Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen], които могат да бъдат получени безплатно от всички места за продажба и от Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).