70 години премиерна треска в Швейцария: от 356 до Mission E Cross Turismo
Porsche празнува исторически момент на автомобилното изложение в Женева, което се провежда от 7 до 17 март 2019 г .: точно преди 70 години младата марка се представи пред международната публична аудитория за първи път. Тази зрелищна премиера ще бъде последвана от много повече през последните десетилетия - във всеки случай с най-спортните модели на съвремието, в традиция на Porsche, която поддържа и до днес. За да отпразнува 70-годишнината от дебюта си в Женева, производителят на спортни автомобили представя осмото поколение на емблематичния 911, Cabriolet; в същото време 718 Cayman Т (2) и 718 Boxster T (2) ще отпразнуват своята световна премиера.
Преди 70 години, на 17 март 1949 г., с моделите 356 Coupé и 356 Cabriolet от производствената база в Гмюнд, Австрия Porsche се представи на малкия си щанд в главната зала. Реакцията беше фантастична, като и двата спортни автомобила получиха овациите на публиката. Успешното представяне в Швейцария се счита за основа за по-късния пробив на първата серия автомобили от Цуфенхаузен: до 1965 г. общо са произведени 78 000 единици от модела 356.
Автосалонът в Женева има репутацията на най-голямото автомобилно изложение в света; по-конкретно, през 60-те години на миналия век изложението извоюва своя изключителен авторитет. Всяка година Porsche се присъединява към много други производители, за да представи най-силното си развитие. Porsche 904 Carrera GTS отпразнува своята премиера в Женева преди 55 години, когато спортният автомобил със средно разположен двигател, разработен от Фердинанд Александър Порше, беше обект на много възхищение - всъщност, 904 Carrera GTS все още се смята за един от най-красивите спортни автомобили на Porsche за всички времена.
Porsche 917 също направи публичен дебют на автомобилното изложение в Женева през 1969 г., когато пресата го обяви за най-силния състезателен автомобил на своето време като „един от най-сериозните конкуренти в традиционните състезания на дълги разстояния“. Точно 50 години по-късно, 917 с шаси номер 001 излиза в музея на Porsche, възстановен в първоначалното си състояние, както през 1969 г.
Производителят на спортни автомобили също избра швейцарския търговски панаир за световна премиера на първия 911 GT3. 911 GT3 от серията 996, в изпълнение Arctic Silver с фарове "пържени яйца" световната преса посрещна през 1999 г. 20 години по-късно GT3 продължава да бъде легенда сред спортните автомобили.
През 2014 г. Porsche отпразнува завръщането си на голямата сцена на моторните спортове, а с него и световната премиера - в Женева, разбира се - на Porsche 919 Hybrid за най-конкурентната категория LMP1 на Световния шампионат по издръжливост на FIA (WEC). Най-силният момент е 24-часа на Льо Ман. Регламентът на WEC, който бе създаден тогава, изисква новаторско хибридно задвижване. Хибридът 919 с мощност от около 1000 к.с. също функционира като изследователско пространство за технологията на бъдещите серийни dljf;f/r.r. От 2015 до 2017 г. включително, екипът на Porsche LMP постигна три поредни победи на Le Mans, три световни шампионски титли в класирането на производителите и три световни титли за пилотите на Porsche 919 Hybrid.
Прототипът LMP1 е съпътстван от Porsche 911 RSR в Женева, предлагайки около 470 к.с. в най-конкурентната версия на спортната икона. Двата състезателни автомобила - 919 Hybrid и 911 RSR - стартираха в различни класове на WEC, което направи 2014 г. най-успешната програма за моторни спортове в историята на Porsche.
Преди една година, през 2018 г., Porsche представи две иновации, които представляват основите на продуктовата стратегия на компанията: 911 GT3 RS (3) с шаси за моторни спортове , 383 kW (520 к.с.) и 4-литров двигател, както и концепта за напълно електрически Cross Utility Vehicle (CUV).. Акцентите на прототипа включват емоционален дизайн с впечатляващи елементи за офроуд, както и иновативна концепция за дисплей и контрол със сензорен екран и контрол с проследяване с очие. Отличаващ се с голя преден капак между силно извити калници, предната част на Mission E Cross Turismo има ясна визуална връзка с Porsche 911. Този концептуален автомобил с дължина 4,95 м предлага повече от 600 к.с. и задвижване на всички колела. Готовата за движение по пътищата Mission E Cross Turismo се родее с прототипа Mission Е, който бе демонстриран на Международното автомобилно изложение в Германия (IAA). През есента на 2018 г. Надзорният съвет на Porsche AG реши да пусне Taycan Cross Turismo в серийно производство в предприятието в Цуфенхаузен