159 е не само по-голям, по-сигурен и по-комфортен автомобил от своя предшественик, но впечатлява с динамична управляемост и спортно сърце.
Произвежданият от 2005 до 2011 година Alfa Romeo 159 не e загубил нищо от своя чар. Динамичната форма с шест „очи” на седана и комбито, сътворена от Джуджаро, и до ден днешен е олицетворение на завладяваща стилистика.
Двигател: В Германия преобладаващите продажби (над 60 процента) са на автомобили с дизелови двигатели. В това няма нищо чудно предвид факта, че последните работят приятно и икономично. Препоръчителен е предлаганият до 2010 година 1,9-литров агрегат със 150 к.с. и особено двулитровият със 170 к.с., при който вече почти няма слабост при потегляне. И двата мотора изразходват около осем литра на100 км. Още повече въртящ момент, динамика и балансираност осигурява петцилилиндровият JTD с 200 к.с., който обаче консумира около два литра повече гориво. Ако предпочитате бензинов мотор, можете да се насочите към 1,8-литровия турбоагрегат с 200 к.с. Не е препоръчителна шестцилиндровата машина с атмосферно пълнене и 260 к.с., която често се предлага с двойно предаване. Ако все пак се насочите към такъв избор, трябва да се примирите с разход на гориво от 15 л/100 км.
Каросерия: С багажния си обем от 405 литра седанът определено предлага стойност на под средното за класа ниво. Неособено впечатляващ е и обемът на Sportwagon с неговите 1235 литра, но все пак вместимостта е напълно задоволителна. По тази причина е добре главата на семейството да се насочи именно към него.
Изработка: Като цяло Alfa Romeo 159 е един безпроблемен автомобил и с изключение на някои слабости с електрониката всичко останало е в зеления сектор. Отделни забележки могат да бъдат отправени към ергономията и управлението на някои функции на таблото.
Безопасност: Никакви възражения обаче не би могло да има към сигурността – седемте въздушни възглавници (включително тази за краката на водача) са серийни, в теста на Euro NCAP моделът получава пет звезди.
Ходова част: Поведението на ходовата част напълно съответства на визията на автомобила. Динамичната управляемост е съчетана с достатъчно комфорт и подходящи спирачки. Единственият дребен недостатък е малко нервното кормилно управление, което при висока скорост по магистрала изисква постоянни корекции. Преди покупка е добре да се проверят кормилните щанги, които се износват повече.
Кой двигател ви препоръчваме
Едва една трета от продадените Alfa Romeo 159 са с бензинов мотор, така че най-добрият и лесен избор са икономичните и балансирани дизели. Това се отнася особено за четирицилиндровите агрегати със 150 и 170 к.с.
Кой тип каросерия да изберете
Някакви чудеса по отношение на простора не могат да бъдат очаквани нито от седана, нито от комбито. И все пак за едно четиричленно семейство е по-добре да бъде избран Sportwagon. На пазара на употребявани Alfa Romeo 159 преобладава именно комбито, заемащо дял от две трети и струващо с около 1000 евро повече.
От коя година да е моделът
През 2008 година освен останалото е променена и конструкцията на каросерията, с което се намалява теглото и разходът на гориво.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Дори базовото ниво предлага климатична система и CD. Някои от комбитата разполагат с пакет, включващ улесняващи превоза на багаж приспособления от типа на мрежите и др.
Каква е цената
Alfa Romeo 159 в добро състояние могат да се намерят за около 9000 евро. За дизел се плащат допълнително 1500 евро.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Alfa Romeo 159 е направила огромен скок по отношения на качеството си в сравнение с предшественика 156. Дори ходовата част не създава проблеми въпреки предполагащата динамично шофиране конструкция. Единствено кормилните щанги на автомобилите с голям пробег показват признаци на износване. За това спомагат често монтираните широки гуми.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили