Високо качество на изработка, висока ефективност и широка двигателна гама осигуряват на Audi A4 гарантирано място сред бестселърите.
Третото поколение на Audi A4 бе представено в края на 2007 година, като първоначално на пазара се появи версията седан, през пролетта на 2008 г. и комбито Avant, а през февруари 2012 г. моделът бе обновен. От 2009 г. топмодел е Audi S4 с компресорния V6 с 333 к.с., а през миналото лято първенството му бе отнето от RS4 Avant с V8 двигател и 450 к.с.
Двигател: 75 процента от клиентите на Audi A4 се насочват към дизеловите двигатели и това е напълно обяснимо. Дизелите са мощни, работят равномерно и балансирано. Най-икономичен от тях е 2.0 TDIe със 136 к.с., който благодарение на по-дългото главно предаване, гумите с намалено съпротивление при търкаляне и други мерки постига с 0,6 литра по-нисък разход на гориво от своя базов вариант със 143 к.с. Доста по-нескромен в тази област (8,7 срещу 6,3 литра) и естествено, по-скъп е 3.0 TDI с 240/245 к.с. и серийна система за задвижване на четирите колела. Разумният купувач може да се насочи и към базовия бензинов мотор със 120 к.с., който разполага с прилична тяга благодарение на турбопълненето. А пък търсещите повече темперамент е най-добре да се обърнат към 2.0 TFSI с неговите 211 к.с. и възможност за избор между предно и двойно предаване. S4 също е атрактивен избор, но скъп и доста лаком.
Каросерия: В сравнение със своя събрат по концерн VW Passat с напречно разположен мотор, Audi A4 разполага с по-малко вътрешно пространство и багажен обем, но – специално Avant – е изключително подходящ за семеен автомобил. Алтернатива е и технически идентичният А5, който освен във версията Sportback с четири врати и голям заден капак се предлага и като купе и кабриолет с две врати.
Изработка: По отношение на качеството и усещането за материалите, сглобяването и издръжливостта във времето, Audi A4 предлага безукорно високо ниво. Това показва и маратонският тест на auto motor und sport. Ходовата част и изцяло поцинкованата каросерия са сигурно защитени срещу корозия.
Безопасност: Освен серийното оборудване, включващо ABS, ESP и шест въздушни възглавници, могат да бъдат поръчани множество системи за асистенция, както и задни странични въздушни възглавници. По отношение на защитата на пътниците Audi A4 също е в авангарда.
Ходова част: Дори без наличието на опционалните адаптивни амортисьори окачването на Audi A4 е добър компромис между комфорт, безопасност и сигурно поведение в завои. По отношение на динамиката и управляемостта прогресът спрямо предшественика е осезаем.
Кой двигател ви препоръчваме
Най-популярният за ежедневието е мощният и икономичен 2.0 TDI със 136 или 143 к.с. При бензиновите е достатъчен и 1.8 TFSI със 120 к.с., а ако искате повече мощност, най-добре е да се насочите към 2.0 TFSI (211 к.с.).
Кой тип каросерия да изберете
Ако се насочвате към покупка от Германия, трябва да знаете, че 80 процента от продадените там автомобили са Avant – освен големия заден капак комби вариантът предлага сгъваеми задни седалки и повече обем (до 1430 литра).
От коя година да е моделът
Тъй като актуалното Audi A4 на практика няма детски болести, можете да се насочите и към по-ранни модели.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Базовото ниво Attraction е добре оборудвано, но Ambiente включва отопление на седалките, мултифункционален волан, темпомат и парктроник.
Каква е цената
Седаните с 1.8 TFSI (160 к.с.) стартират от 13 000 евро, един Audi A4 Avant 2.0 TDI (143 к.с.) от 2008 година струва 15 500 евро.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Audi A4 се представя като изключително надежден автомобил във всички класове на пробег, запазвайки най-добрите традиции на марката. Ако се откриват въобще някакви проблеми при сравнително нови автомобили, те са от удари на камъчета върху стъклото, неправилно регулирани светлини или износване на спирачките. Така A4 запазва призовото си място в статистиката и тази година.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили