A5 Cabrio положително е една от най-елегантните възможности човек да се порадва на хубавите дни от годината.
Истинските фенове на кабриолетите обичат моделите с мек сгъваем покрив, но през последните години повечето от тях нямат нищо против, когато гюрукът се задвижва от електрически механизъм. Откритата версия на Audi A5 (от 2009 г.) се придържа към традициите и се отличава с качествено направен и отлично изолиран мек покрив.
Двигател: Още базовият 1,8-литров бензинов мотор е достатъчно мощен, а от 2011 година вече разполага със 170 вместо 160 к.с. През същата година гамата беше разширена и от трилитровия TFSI (272 к.с.); под капака на спортния топмодел S5 той развива дори 333 к.с. Към характера на кабриолета приляга добре и двулитровия TDI със 143 к.с. Със своите 500 Нм трилитровият TDI пък задвижва елегантното Audi с добър темперамент при нисък разход. Предлаганата като опция седемстепенна трансмисия с два съединителя е подчертано спортно настроена и при връщане на по-ниска предавка автоматично подава междинна газ.
Каросерия: Въпреки внушителните си външни размери, Audi A5 си остава автомобил с 2+2 места. Благодарение на ефективните мерки за усилване на каросерията, тя се доказва като извънредно солидна и по най-лошите пътища. Трикомпонентният текстилен покрив изчезва под твърдия похлупак зад задните места с натискането на бутон в рамките на 15 секунди. Това води до намаляването на товарната вместимост с 60 литра. Металният покрив на BMW „тройка” Cabrio например в сгънато състояние отнема два пъти повече място в багажника.
Изработка: Реномето на Audi като производител на автомобили с отлично изработени интериори се потвърждава и от A5 Cabrio – това важи дори за базовото изпълнение на модела. Металните апликации прилягат с една идея по-добре на технократската атмосфера, отколкото дървените декорации.
Безопасност: Заради широките и наламяващи видимостта задни колони, парктроникът е задължителен. При сблъсък с преобръщане на автомобила е предвиден автоматично задвижван ролбар за защита на пътническата клетка.
Ходова част: Адаптивните амортисьори с регулируеми настройки прилягат по-добре на Audi A5, отколкото спортното окачване, което също се предлага като опция. Тяхната твърдост може да се настройва изцяло според предпочитанията на водача.
Кой двигател ви препоръчваме
С 1,8-литровия базов бензинов мотор със 160 к.с. Audi A5 Cabrio се чувства напълно добре, същото се отнася и за двулитровия TDI. Трилитровият TDI осигурява мощна тяга и плавни маниери на работа.
Кой тип каросерия да изберете
Audi A5 се предлага и като Coupé с 2+2 места. Главният дизайнер на Audi Валтер де Силва с основание се гордее с непреходната елегантност, която излъчват формите на неговото творение. За разлика от Sportback и Cabrio, купе вариантът на S5 до 2011 година се задвижва от 4,2-литров V8, а не от V6 с турбопълнене. RS5 и до днес е с V8 с 450 к.с.
От коя година да е моделът
Фейслифтът от 2011 година не промени кой знае колко модела; затова няма нищо лошо в това човек да се насочи и към по-стар автомобил. Все пак е добре да се знае, че през въпросната година Audi въведоха по-икономични двигатели.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Климатик, алуминиеви джанти, кожен волан и делима задна седалка влизат в серийното оборудване, от опциите бихме препоръчали биксенонови светлини, отопление на седалките, парктроник и адаптивно окачване.
Каква е цената
А5 е на пазара от 2007 година, най-достъпните добри екземпляри се продават за около 13 000 евро.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Audi A5 се предлага в разнообразни каросерийни варианти. Без значение дали е Coupé, Cabriolet или Sportback, A5 излъчва спортна елегантност. В техническо отношение Audi A5 е базиран на A4. Това спомага на А5 да постигне твърде добри резултати при Dekra.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили